| کد خبر: 258033 |

◄ اجرای عملیات آسفالت کیپ سیل در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای عملیات آسفالت کیپ سیل در خراسان جنوبی در استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای عملیات آسفالت کیپ سیل برای نخستین بار و به صورت پایلوت در استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، اسدالله جلال زاده پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: راه ها و محورهای مواصلاتی یکی از بزرگترین سرمایه های زیر ساختی کشور محسوب می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه های سنگین ترمیم و بهسازی، روش های پیشگیرانه می تواند نقشی ویژه در کاهش هزینه های چرخه عمر و افزایش طول عمر روسازی ایفا کند.

جلال زاده با بیان اینکه در حال حاضر، با توجه به اهداف تعیین شده در سیستم مدیریت روسازی راه ها (PMS)، برنامه ریزی های مدیریتی و اقتصادی صورت گرفته است، اظهار کرد: در این رویکرد به اجرای آسفالت های حفاظتی چیپ سیل و اسلاری سیل توجه ویژه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا اجرای عملیات آسفالت کیپ سیل در کریدور شریانی بیرجند - سربیشه - زاهدان برای نخستین بار و به صورت پایلوت در استان انجام شده است.

جلال زاده با بیان اینکه در اجرای این عملیات طی بررسی کارشناسی صورت گرفته در کریدور شریانی بیرجند - سربیشه - زاهدان به سه نوع عملیات اجرایی جهت بهبود وضعیت آسفالت رویه نیاز داشتیم، گفت: در این راستا در گام نخست عملیات اجرای درزگیری پلیمری به منظور پر نمودن ترک های موجود پیش بینی و اجرایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: سپس یک لایه آسفالت حفاظتی چیپ سیل به منظور عملکرد بهتر و به تعویق انداختن انتقال ترک ها به سطح رویه محور به عنوان یک لایه جاذب تنش انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در ادامه هم به منظور جلوگیری از نفوذ آب به سطح لایه های زیرین و ممانعت از خروج سنگدانه های چیپ سیل از محور و یکنواختی سطح رویه یک لایه آسفالت حفاظتی اسلاری سیل اجرا شده است.

بنا به گفته جلال زاده، عملیات آسفالت کیپ سیل با توجه به هزینه اجرایی کمتر و در عین حال عملکرد بهتر در مقایسه با یک لایه آسفالت گرم تقویتی می تواند به عنوان یکی از روش های جایگزین آسفالت های رایج در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.