| کد خبر: 249109 |

شرایط جدید معاینه فنی و تعویض پلاک برای کامیون ها

رئیس پلیس راه کشور اشاره به اینکه ۱۸ درصد فوتی تصادفات از برخورد با کامیون ها است، گفت: از دی ماه جاری به کامیون های فاقد حفاظ جانبی استاندارد خدمات معاینه فنی و تعویض پلاک ارائه نخواهد شد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه کشور اشاره به اینکه ۱۸ درصد فوتی تصادفات از برخورد با کامیون ها است، گفت: از دی ماه جاری به کامیون های فاقد حفاظ جانبی استاندارد خدمات معاینه فنی و تعویض پلاک ارائه نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز ، سردار حسن مومنی، عصر روز سه شنبه یکم آذر در ستاد راهبری تصادفات خراسان جنوبی اظهار کرد: پیامدهای اجتماعی تصادفات به خصوص در مورد جوانان بسیار زیاد بوده و قابل محاسبه نیست لذا همه امکانات و نیروها باید برای کاهش تصادفات متمرکز شوند.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با بیان اینکه متأسفانه بیش از  ۶۰ درصد از متوفیان تصادفات کشور در سنین ۲۰ تا ۶۰ سال(نیروی کار) هستند، افزود: متوسط سرعت رانندگی در خراسان جنوبی ۸۹ کیلومتر و در کشور ۷۹ کیلومتر در ساعت است که این آمار ۱۰ کیلومتر بالاتر  از متوسط کشوری را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این افزایش سرعت در خراسان جنوبی موجب شدت تصادفات شده است، تصریح کرد: متوسط کشوری فوت در صحنه ۵۲ درصد و در خراسان جنوبی ۵۹ درصد بوده که ناشی از شدت تصادفات است.

مومنی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال فوتی تصادف خراسان جنوبی  ۲۶.۵ درصد افزایش داشته است، افزود: با توجه به آمار بالای تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی، این استان جزء نقاط هدف و اولویت برنامه های پلیس راهور برای کاهش تصادفات است.

وی با اشاره به بالا بودن آمار واژگونی خودرو و تصادف موتورسواران در خراسان جنوبی، گفت: تصادف به علت واژگونی وسیله نقلیه در کشور ۳۸ درصد تصادفات و در خراسان جنوبی به علت سرعت بالا ۵۳ درصد است که بخشی به رانندگان و ایمنی راه ها برمی گردد.

رئیس پلیس راه راهور فراجا ادامه داد: تعامل و هماهنگی بسیار خوبی بین پلیس راه و راهدای استان وجود دارد، اما باید منابع استانی هم در کنار پیگیری های ملی فعال شود.

مدیریت ترافیک با استفاده از فناوری های نوین

مومنی با اشاره به اینکه برای نصب دوربین های ثابت و سیار در جاده ها می توان از منابع استانی کمک گرفت، بیان کرد: فعال شدن زیرساخت دوربین های ترافیکی می تواند ۱۰ کیلومتر افزایش سرعت در استان را کاهش دهد؛ همچنین برخی مسیرهای خراسان جنوبی ایمن نیست و باید شیب شیروانی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت ترافیک باید از فناوری های نوین استفاده کرد چون روش های سنتی جوابگو نیست و متاسفانه استفاده از دوربین های ترافیکی در خراسان جنوبی شرایط خوبی ندارد، تصریح کرد: شش دستگاه دوربین در سطح استان از دو سال قبل نصب شده، اما زیرساخت برق آن فراهم نیست.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت معادن استان در ایمن سازی جاده ها، بیان کرد: همچنین تمامی کامیون های با عمر بالای پنج سال باید حفاظ جانبی نصب کنند تا شاهد برخورد تصادفات شدید نباشیم.

وی، برخورد با شتر را از دیگر مشکلات در سطح جاده های استان مطرح کرد و گفت: این موضوع باید به در خراسان جنوبی ساماندهی شود تا صاحبان شتر سهم تقصیر در تصادفات را به عهده بگیرند.

مومنی با بیان ضرورت احداث استراحتگاه های موقت در استان های کویری مانند خراسان جنوبی، اظهار کرد: همچنین به دلیل کمبود چرثقیل های سنگین در خراسان جنوبی در تصادفات با خطر بالا به ویژه مواد حامل سوخت گاهی شاهد مسدود شدن طولانی مدت جاده هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.