| کد خبر: 235683 |

تا پایان مهرماه سال جاری؛

◄ مالکان نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان اقدام کنند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: مالکان و مستاجران تا پایان مهرماه می‌توانند، نسبت به ثبت‌نام و خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام کنند.

تین نیوز

بیرجند_فاطمه علیزاده| مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در صورت عدم ثبت اطلاعات ملک، آن واحد مسکونی خالی تلقی شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، وحید داعی افزود: ثبت اطلاعات در سامانه مذکور سبب ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمامی اقشار جامعه می‌شود.


وی زمینه ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن ،تنظیم بازار مسکن و امکان اجرای سیاست‌های مطلوب دولت از جمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه‌های هدفمند را از دیگر پیامدهای مثبت ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان برشمرد.

داعی با بیان اینکه افزایش دقت برنامه‌ریزی اقتصادی در بخش مسکن از دیگر مزایای این طرح است، اذعان داشت: با ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان فروش یا اجاره یک واحد مسکونی به چند فرد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب، صدور چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب و ... منوط به ثبت اطلاعات در سامانه بوده و بسیاری از خدمات براساس آدرس مندرج در سامانه به ساکنین ارائه می‌شود.

داعی یادآور شد: وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق کنتور املاکی که در سامانه ثبت نشوند را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.