| کد خبر: 153927 |

جاده آیسک به سه قلعه حادثه‌خیزتزین جاده شهرستان سرایان

مردم روستاهای پایین دست شهرستان سرایان ازوضعیت جاده مسیرآیسک به سه قلعه بجهت نامناسب بودن وحادثه خیزبودن ،بسیارگلایه مندهستند.

تین نیوز

مردم روستاهای پایین دست شهرستان سرایان ازوضعیت جاده مسیرآیسک به سه قلعه بجهت نامناسب بودن وحادثه خیزبودن ،بسیارگلایه مندهستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرایان بیدار، قرارگرفتن شهرهای آیسک، سه قلعه، روستاهای دوحصاران، بغداده(بزرگترین روستای شهرستان سرایان ) ، عمرویی، حجت آباد، قاسم آباد و کامرود درطول این مسیر و منتهی شدن به مرکز استان و از طرفی وجود معادن مختلف این محور را به یکی از مسیرهای پر تردد استان تبدیل کرده است.

عرب دهیارروستای بغداده با اشاره به قرار گرفتن این روستا به عنوان بزرگترین روستای سرایان درمسیر این جاده مواصلاتی می گوید: جاده مواصلاتی آیسک به سه قلعه یکی از محورهای مهم ارتباطی شهرستان سرایان است که به عنوان محور ارتباطی روستاهای دو حصاران، بغداده، عمرویی، حجت آباد بخش آیسک و قاسم آباد و کامرود بخش سه قلعه و مراکز بخش های شهرستان سرایان مطرح است.

وی افزود: با اشاره به وجود معادن و عبورومرور تعداد زیادی کامیون دراین مسیرمسئولین امربایدنسبت به تعریض و مرمت آسفالت این جاده اقدام کنند.

یکی از اهالی این روستاها گفت: وضعیت  آسفالت جاده نامناسب است و نیاز به روکش دارد از طرفی عرض کم آن  و وجود چند پیچ  شرایط  خطرناکی را پیش رانندگان قرار می دهد.

جوادعرب دهیار روستای دوحصاران هم با اشاره به عرض کم این جاده مواصلاتی گفت : متاسفانه این محور از فرونشست ها در امان نمانده و فرونشست زمین باعث ترک برداشتن و تخریب محور شده است و هر آن ممکن است حادثه ساز شود.

وی افزود: ورودی کمربندی روستای دوحصاران از سمت جاده آیسک دارای یک  سه راهی است که  عرض بسیار کمی دارد  و به دلیل این که این جاده مسیر تردد مسافران ازشهرستان های فردوس ودیگرشهرستانهای مجاورشمالی شهرستان به سمت بیرجند می باشد وهمچنین به علت وجود معادن ماسه ای اطراف این روستا باعث شده  این مسیرازتردد و ترافیک بالایی برخوردار باشد که متاسفانه باعث تصادفات زیادی در سه راهی کمربندی دوحصاران می شود.

وی ادامه می دهد: نبود دید کافی و نامناسب بودن تقاطع کمربندی وجاده اصلی همواره حادثه ساز شده و تاکنون شاهد چندین فقره تصادف در این محل بوده ایم.

دهیارروستای دوحصاران خواستار احداث میدان در این محل برای جلوگیری از تصادف و دیگر حوادث رانندگی شد و اظهارکرد: دهیاری روستا چندین سال است  که مکاتبات زیادی مبنی بر لزوم احداث میدان در این نقطه انجام می دهد  و با وجود تصویب احداث میدان در شورای ترافیک شهرستان سرایان ، اما به دلیل کمبود اعتبار همچنان به حال خود رها شده و شاهد بروز تصادفات و وارد آمدن خسارت های مالی و جانی در این نقطه هستیم و از مسئولان شهرستان و استان تقاضای بررسی وضعیت موجود و تخصیص اعتبار لازم برای به سازی مسیرو احداث میدان را داریم .

بنابر آمارعلی برازنده بخشدار آیسک دراین محور پر تردد روستایی طی 10 سال گذشته  12 نفر جان خود را به علت وقوع حوادث رانندگی از دست داده اند و براین اساس تعریض و مرمت آن موضوعی نیست که بتوان از آن ساده گذشت. 

وی بر به سازی، مرمت و تعریض این مسیر مواصلاتی تاکید جدی کردوافزود: دلایل زیادی وجود دارد که تعریض این جاده باید یکی ازاولویت های استان باشد و فراهم کردن زیر ساخت های توسعه و کمک به ماندگاری جمعیت در روستاهای حاشیه جاده یکی از دلایل برای رسیدگی به وضعیت این جاده است.

 بخشدارآیسک اظهارکرد: روستای بغداده بزرگترین روستای شهرستان و روستاهای دوحصاران، حجت آباد، عمرویی  بخش آیسک ، شهر سه قلعه و روستاهای قاسم آباد ، چاه طالب ، چاه تریخی و چاه غیاث از بخش سه قلعه با بیش از13 هزار نفر جمعیت در این مسیر واقع شده اند و بر این اساس تردد دراین محور زیاد است.

 

برازنده گفت: حمل خاک معادن روستای برون در شهرستان فردوس از این مسیر به بیرجند توسط حداقل 10 کامیون به صورت شبانه روزی باعث افزایش چشمگیر تردد وسایل نقلیه سنگین شده است.

 وی با اشاره به وجود چاه موتورهای کشاورزی و رفت و آمد کشاورزان و ادوات کشاورزی در این مسیر خاطرنشان کرد:  عرض کم جاده ، تردد بالای وسایل نقلیه سنگین و بی توجهی برخی کشاورزان به رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی باعث تصادف های زیادی شده  طوری که درده سال گذشته 12 کشته برجای گذاشته است.

سیدمحمدفرخی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سرایان گفت: برای نگهداری راه ها در محورآیسک  - سه قلعه امسال شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حدفاصل آیسک- دوحصاران- بغداده- حجت آباد، حریم زنی و بوته کنی جاده، خاکریزی و اصلاح قوس ها، روکش آسفالت حدفاصل دوحصاران - بغداده - حجت آباد، فوگ سیل (قیرپاشی) حجت آباد- قاسم آباد و لکه گیری به طور هفتگی و مستمر انجام شده است.

وی افزود:: اعتبار مورد نیاز برای نگهداری راه های روستایی از محل اعتبارات شهرستان تامین می شود و این محور ردیف ملی یا استانی ندارد بنابراین اعتبارات نگهداری شهرستان به تنهایی کفایت نمی کند.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان سرایان اظهارکرد: علاوه براین مطالبات پیمانکار این محور اعم از شانه سازی و روکش آسفالت به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار  تاکنون پرداخت نشده است اما با  این وجود اداره راهداری سرایان با استفاده از نیروها و ماشین آلات راهداری در اختیار ، تمام سعی و تلاش خود را برای  نگهداری راه ها به کار برده و خواهد برد.وهمچنین پیگیرتامین اعتبارازطریق نماینده مجلس شورای اسلامی فرماندار واداره کل راهداری استان هستیم.

فرخی گفت:  عامل بیشتر تصادفات در این محور انسانی و ازجمله سرعت و سبقت غیر مجاز و خواب آلودگی و... می باشدو این محور با توجه به ترافیک بالا و تردد ماشین آلات سنگین به دلیل وجود معادن منطقه نیاز به به سازی دارد.

 

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.