| کد خبر: 248309 |

قطع دو پا؛ نتیجه اقدام به خودکشی دیروز یک زن در مترو/ راهکار کاهش خودکشی در مترو چیست؟

این خانم ۵۰ ساله بر اثر برخورد با قطار ۲ پای خود را از دست داده است.

تین نیوز

در حالی که اقدام به خودکشی یک زن میانسال روز یکشنبه هشت آبان ماه امسال در ایستگاه متروی کرج به مجروحیت شدید و قطع پای وی انجامید یک کارشناس معتقد است برای جلوگیری از خودکشی افراد در مترو می توان  اقدامات فیزیکی و فنی  شامل اقدامات مهندسی یا تکنولوژیکی مانند حصارکشی، سیستم های ردیاب، محوطه سازی و دستگاه های روشنایی و ... انجام داد.

به گزارش تین نیوز، روز گذشته هشتم آبان ماه خبرگزاری ایرنا نوشت: بنا به گفته شاهدان عینی، اقدام به خودکشی یک زن میانسال روز یکشنبه در ایستگاه متروی کرج به مجروحیت شدید وی انجامید.

این رسانه به نقل از احمد مهدوی رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز تاکید کرد : طبق بررسی های اولیه این خانم ۵۰ ساله بر اثر برخورد با قطار ۲ پای خود را از دست داده است.

مهدوی افزود: تیم های اورژانس البرز بلافاصله در محل حاضر شدند و فرد حادثه دیده را برای درمان به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال دادند و اکنون این فرد در بیمارستان شهید مدنی کرج تحت درمان قرار دارد.

با توجه به این که این اقدام به خودکشی در مترو صورت گرفته است، سوال این است که چگونه می توان از اقدام به خودکشی در مترو جلوگیری کرد؟

در پاسخ به این پرسش یک کارشناس پیش از این به تین نیوز گفته بود:  برای کاهش سوانحی همچون خودکشی در مترو، می توان اقدامات و فعالیت هایی را در دو دسته اجتماعی و فنی انجام داد که در بعد اجتماعی ارائه راهکارهای مبتنی بر مجموعه فعالیت ها و اقدامات روانشناختی از طریق مطالعه و بررسی های رفتارهای اجتماعی افراد آسیب پذیر، میسر است.

اسماعیل درگاهی کارشناس مرکز کنترل و فرمان متروی تهران افزوده بود: برای کاهش چنین سوانحی، اقدامات و فعالیت های مدیران و بهره برداران ریلی در حالت کلی به دو دسته اجتماعی و فنی تقسیم می شود، در بعد فنی استفاده از بسترها و تجهیزات مناسب و نیز به کارگیری راه حل های تکنولوژیکی برای کاهش و پیشگیری از تصادف قطار و عامل انسانی، مطرح است.

او تاکید کرد: در بعد اجتماعی نیز ارائه راهکارهای مبتنی بر مجموعه فعالیت ها و اقدامات روانشناختی از طریق مطالعه و بررسی های رفتاری اجتماعی افراد آسیب پذیر، میسر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    سوال: چرا شرکت مترو باید از اقدام به خودکشی جلوگیری کند؟

  • ناشناس 1 2

    برخي سقوط ها آگاهانه نيست (خودكشي)
    براي تيپ سقوط هاي ناآگاهنه ميشه از PSD استفاده كرد. Platform Screen Door

  • ساسان 0 1

    به راهبران قطار بگید از چند متر مانده به ایستگاه با سرعت قدم انسانی وارد ایستگاه‌ها بشوند ...

  • مریم 1 0

    برگرداندن نشاط به جامعه. ارزانی. رقص و پایکوبی. تامین مسکن و کار برای همه. ازادی اجتماعی . اگه اینکارو کنید دیگه نیاز نیست که حتی گارد بزارید.