| کد خبر: 55282 |

مدیرکل راه و شهرسازی:

چهار محور اصلی گلستان به سیستم روشنایی مجهز می شوند

تین نیوز | مدیركل راه و شهرسازی گلستان خبر داد: سیستم روشنایی چهار محور اصلی و تقاطع های پرحادثه استان به طول 13 كیلومتر و با اعتبار 14 میلیارد و 699 میلیون ریال در حال اجراست.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی در گفت و گویی خبری اظهار داشت: محورهای ارتباطی زینب آباد- رامیان در حوزه شهرستان رامیان، جلین- قرق و آق قلا - بندرتركمن (تقاطع پنج پیكر) در حوزه شهرستان گرگان و جاده قدیم گرگان- كردكوی (تقاطع های كلو و روشن آباد) از محورهای بهره مند از این عملیات هستند.

وی با اشاره به اینكه اجرای این عملیات از اواخر سال گذشته در محورهای مذكور و تقاطع های پرحادثه استان در دستور كار قرار گرفته است، گفت: در سال گذشته، شبكه روشنایی تقاطع روستایی فارسیان در محور آزادشهر –خوش ییلاق، بزرگراه فاضل آباد و چهار راه سید میران در جاده قدیم گرگان – كردكوی نیز از محل اعتبارات مذكور به طول سه كیلومتر به اجرا درآمد.

رستمی اعلام كرد: از سال 70 تاكنون در 155 كیلومتر از بزرگراه ها و راه های شریانی و اصلی و نقاط و مقاطع پرحادثه استان، شبكه روشنایی، اجرا و بهره برداری شده است.

وی اضافه كرد: به دلیل اینکه تامین روشنایی مسیر می تواند در شب و شرایط مه آلود، در کاهش حوادث جاده ای و همچنین تامین امنیت سفرهای برون شهری نقش موثری داشته باشد، این اداره کل در صورت تامین اعتبارات لازم، آماده است جهت اجرای سیستم روشنایی نقاط شناسایی شده اقدام کند.

رستمی خاطرنشان كرد: نصب سرعت گیر، نصب چراغ چشمک زن در طرفین تقاطع ها، نصب علایم عمودی برای تسهیل ترافیک و تجدید خط کشی مسیرها از اقدامات دیگری است كه در راستای ایمن سازی نقاط و مقاطع حادثه خیز استان در طول سال انجام می شود.

لازم به ذکر است استان گلستان بالغ بر پنج هزار كیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.