| کد خبر: 188012 |

مهر خبر می‌دهد؛

توزیع سیستمی لاستیک از خرداد

دست دلالان از بازار کوتاه می‌شود.

تین نیوز

طرح توزیع سیستمی لاستیک خودروی سنگین طی هفته جاری بصورت آزمایشی در استان قزوین پیاده‌سازی و از ماه آینده وارد فاز نهایی شده و سپس در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، در حال حاضر واردات تایر سنگین و همچنین واردات مواد اولیه جهت تولید این محصول در داخل کشور، با استفاده از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در حال انجام است، بنابراین برای جلوگیری از توزیع نامناسب و ورود دلالان به این بازار و همچنین مقابله با قاچاق صادراتی این محصول، فرآیند توزیع باید کاملاً شفاف و تحت کنترل نهادهای نظارتی باشد.

در سال گذشته رانندگان ناوگان سنگین با مشکلاتی از جمله عدم تأمین لاستیک روبه‌رو بودند. علی‌رغم واردات قابل توجه تایر سنگین، متأسفانه عدم شفافیت در توزیع این محصول موجب نارضایتی گسترده در میان رانندگان و بروز اعتراضات متعددی در میان این صنف در سال گذشته شد.

سامانه تأمین لاستیک ناوگان سنگین درون و برون شهری ادغام می‌شود

در همین راستا یک مقام مسئول در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طرحی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در دست اقدام است که در قالب این طرح، «سامانه جامع تجارت متعلق به وزارت صمت»، «سامانه توزیع لاستیک متعلق به سازمان راهداری» و «سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل درون شهری و حومه متعلق به وزارت کشور» به یکدیگر متصل می‌شود و به این ترتیب، زنجیره توزیع تایر سنگین از حلقه واردکننده-تولیدکننده تا حلقه مصرف‌کننده نهایی کاملاً شفاف خواهد شد.

وی اظهار داشت: طی هفته جاری، مرحله اول این طرح در استان قزوین به صورت آزمایشی رونمایی خواهد شد. در مرحله بعد، این طرح وارد فاز استقرار نهایی شده و در تمامی استان‌های کشور پیاده‌سازی می‌شود؛ به این ترتیب، تخصیص سهمیه به ناوگان بر اساس نیاز واقعی هر ناوگان و سایر اولویت‌های موجود صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، پیاده‌سازی طرح تخصیص سهمیه تایر سنگین به رانندگان بر اساس میزان پیمایش و سایر شاخص‌های خاص هر استان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.