| کد خبر: 175497 |

◄ پیش‌بینی 400 هکتار پارکینگ در مرزهای ایران و عراق

آخرین اقدامات انجام شده در زمینه زیرساخت‌های مرزهای اربعین اعلام شد.

تین نیوز

 آخرین اقدامات انجام شده در زمینه زیرساخت‌های مرزهای اربعین اعلام شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، گفت: دو رویکرد کلی را در راهپیمایی اربعین برای زیرساخت‌های سال جاری اتخاذ کردیم که یکی رویکرد تقویت و تکمیل زیرساخت‌های موجود و کمک به بهسازی زیرساخت‌ها که بسیاری از این اقدامات انجام شد و دیگری ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ضروری و واجد الویت که این موضوع بیشتر در حوزه راه‌های مواصلاتی و شبکه‌های آب‌رسانی مدنظر قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مجید عبدالهی بابیان اینکه در مهرماه سال جاری بازدیدهای مکرری از مرز مهران و دیگر پایانه‌های مرزی انجام‌شده است، گفت: خوشبختانه طی همین مدت اقدامات خوبی انجام‌شده به‌طوری‌که پل «مهدی‌آباد » بیش از 90 درصد پیشرفت داشته و به‌زودی افتتاح و در اربعین سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در مجموع 82 کیلومتر راه احداثی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

عبدالهی با اشاره به وضعیت پارکینگ‌ها برای زائران اظهار کرد: 400 هکتار پارکینگ برای پارک خودروی زائران در مرزهای چهارگانه پیش‌بینی و امسال زیرساخت‌هایی همچون حمام، سرویس بهداشتی و نظایر آن نیز در این پارکینگ‌ها ایجادشده است.

وی بابیان اینکه در سال‌های گذشته یکی از مشکلات زائران یافتن محل پارک خودروهایشان بود، گفت: امسال با استفاده از تیرهای برق اقدام به نشانه‌گذاری در پارکینگ شده است تا شناسایی خودروها و محل پارک آن برای زائران آسان‌تر باشد.

وی اضافه کرد: همچنین بخشی از پارکینگ به صورت شطرنجی آسفالت شده است که ضمن بلوک‌بندی پارکینگ کمک موثری به یافتن خودروهای پارک شده از بازگشت زائرین می‌نماید.

وی از ایجاد هشت پارک‌سوار برای اتوبوس‌ها در پارکینگ برکت مهران خبر داد و گفت: امسال مقررشده تا تمامی اتوبوس‌ها مسافران خود را داخل پایانه برکت برده و آنجا پیاده و سوار کنند و با تعبیه کانکس ساعت ورود و خروج اتوبوس‌ها با همکاری سازمان راهداری و پلیس راهور ناجا کنترل خواهد شد.

عبدالهی از تامین روشنایی پارکینگ‌ها و مسیرهای اطراف مرز مهران خبر داد و گفت: توسط وزارت نیرو، به عنوان یکی از اعضای کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین، برج‌های نوری و تیر برق در تمامی 400 هکتار پارکینگ نصب و به بهره‌برداری رسیده و تست‌های مربوط به آن نیز انجام‌شده و از این بابت اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی از پلیس خواست تا تدابیری را برای تردد خودروهای پول رسان به دستگاه‌های ای‌تی‌ام در شهرهای مرزی به ویژه مهران اتخاذ کنند.

کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی به عنوان یکی از کمیته های چهارده گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی، امور مربوط به پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های راه‌های مواصلاتی، زیرساخت‌های آب و برق، زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و زیرساخت‌های اسکان زائران را برنامه‌ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می‌نماید و تمامی وظایف این کمیته در قالب یک برنامه و نقشه راه تنظیم و به منظور انجام اقدامات لازم و ایجاد هماهنگی‌ها به تفکیک مرزهای چهارگانه به استانداری‌های ذی‌ربط ابلاغ‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.