| کد خبر: 171418 |

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ارتقای جاده پارس‌آباد به جلفا به جاده اصلی

احداث جاده اصلی پارس‌آباد به جلفا در منطقه خداآفرین انجام می‌شود.

تین نیوز

​آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارتقای محور پارس‎آباد به جلفا به جاده اصلی گفت: در تلاشیم بخشی از این پروژه را در منطقه خداآفرین آغاز پیمان‌سپاری کنیم.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر خود به استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی گفت: در این سفر توفیق داشتیم از نقاط مرزی، از پارس‌آباد تا بیله‌سوار بازدید داشته باشیم و همچنین به منظور بازرسی از راه‌های روستایی از گرمی به سمت شهرستان خداآفرین حرکت کردیم.

آخوندی بر پیشرفت پروژه‌های راهسازی در این مناطق تاکید کرد و افزود: خوشبختانه یک پروژه مهم ۲۸۰ کیلومتر راه را از پارس‌آباد تا جلفا به سطح سرویس جاده اصلی ارتقا می‌دهد.

وی ادامه داد: جاده‌ای که اکنون بین این ۲ نقطه وجود دارد راه روستایی و یا راه فرعی محسوب می‌شود اما با توجه به حجم سرمایه‌گذاری که در قالب احداث سد و ایجاد منطقه آزاد در منطقه صورت گرفته است ترافیک در این مسیر افزایش پیدا کرده و جاده عملا به یک معبر ترانزیتی شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: بخشی از این پروژه از سمت جلفا و بخش دیگری از سمت پارس آباد شروع شده و اکنون در حال اجرا است.

آخوندی بودجه این پروژه را ضعیف دانست و افزود: با این حال در حال بررسی هستیم تا بتوانیم در منطقه خداآفرین نیز قطعه‌ای را پیما‌ن‌سپاری کنیم که پیوستگی این جاده به طول ۲۸۵ کیلومتر را حفظ کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: راجع به راه‌های روستایی نیز بررسی‌هایی انجام شده و در پایان سفر به آقای اله قلی‌زاده نماینده محترم این شهرستان‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از سه شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند از راه‌های این شهرستان‌ها بازدید کرد و همچنین به زیارت قبور شهدا پرداخت.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین نژاد 0 0

    امیدواریم ارتقای جاده پارساباد جلفا تنها در حد وعده و وعید نباشد.چون سالانه بعلت نامطلوب بودن راههای اسفالت خصوصا شهرستان خدافرین تصادفات زیادی اتفاق می افتد.