| کد خبر: 171136 |

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

◄ ورود 5 میلیون یورو قطعه هواپیما با هواپیماهای ATR

وزیر راه و شهرسازی از ورود پنج میلیون یورو قطعات یدکی به همراه هواپیماهای ای تی آر خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از ورود پنج میلیون یورو قطعات یدکی به همراه هواپیماهای ای‌تی‌آر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در مراسم تحویل پنج فروند هواپیمای ای‌تی‌آر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این اتفاقی که امروز رخ داد از چند حائز اهمیت بود. یکی از جهت اتفاقات بعد از خروج آمریکا از برجام بود مورد بعدی نتیجه گفتگوهای مستمری که ما با اروپا داشتیم و موفق شدیم علی‌رغم تمام سختی شرایط این قرارداد را به نتیجه برسانیم.

وی در ادامه افزود: معادل این هواپیماها پنج میلیون یورو قطعات یدکی اعم از قطعات ساخت امریکا و اروپا وارد ایران شد تا بتوانیم از بهره‌وری این هواپیماها مطمئن باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که ورود این پنج فروند هواپیما یک اتفاق بسیار بزرگ و مهم بود که توسط تیم هما، بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و... انجام شد، خاطرنشان کرد: بنده این کار را از سوی اتحادیه اروپا در جهت ایفای تعهداتش قلمداد می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در آینده این همکاری‌ها را با اروپا داشته باشیم و فضای مثبتی را در فضای بین‌المللی ایجاد کنیم.

آخوندی ورود این پنج فروند هواپیما را نشان تعامل سازنده ایران با جهان دانست و گفت: ما حتی می‌توانیم آمریکا را منزوی کنیم همان‌طور که امروز این کار را انجام دادیم.

وزیر کابینه دوازدهم به مزایای هواپیمای ای‌تی‌آر اشاره کرد و گفت: علت اینکه ما از ابتدا به دنبال هواپیماهای کوچک بودیم به دلیل توسعه مناطق کمتر برخوردار بود. اصولا هواپیماها در مراکز استان‌ها پرواز می‌کردند اما بنده بسیار اعتقاد دارم تا فرودگاه‌های کوچک فعال شوند.

آخوندی ابراز امیدواری کرد تا هما بتواند با این هواپیماها  شبکه پروازی خود را در تمام کشور توسعه بدهد و پای حمل‌ونقل هوایی را به تمام شهرهای کوچک باز کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.