| کد خبر: 164468 |

شهرکی ثانوی از نتیجه جدیدترین نظرسنجی سازمان راهداری خبر داد:

◄ رضایت نیمی از مسافران نوروزی از حرکت به موقع اتوبوس‌ها

چنانچه به‌طور مشخص بخواهم به وضعیت میزان رضایت در خصوص حرکت به‌موقع اتوبوس بر اساس استان‌های مبدأ سفر به تعدادی از استان‌ها اشاره‌کنم اولین رتبه به استان یزد با 54درصد و استان فارس و تهران با 52درصد و 51درصد می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از رضایت 50درصدی مسافران در کل سفرهای بین استانی ناوگان اتوبوسی خبر داد و گفت: در این نظرسنجی یکی از پرسش‌های مطرح‌شده درخصوص حرکت به‌موقع اتوبوس در سفرهای بین استانی بود.

 حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح نتایج نظرسنجی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص میزان تاخیر اتوبوس ها در نوروز 97 پرداخت و گفت: در طرح نوروزی سال 1397 از طریق سامانه پیام کوتاه از 62565 نفر از مسافران نظرسنجی در خصوص خدمات قبل از سفر و حین سفر انجام پذیرفت که تعداد 9هزار و 608 نفر از مسافران تمایل به پاسخ دادن به سؤالات نشان دادند.

وی با توضیح اینکه یکی از پرسش‌های مطرح‌شده درخصوص حرکت به‌موقع اتوبوس در سفرهای بین استانی بود، گفت: با وجود اینکه در ضوابط حمل‌ونقل مسافر حداکثر زمان مجاز تأخیر یک ساعت در نظر گرفته‌شده اما به جهت ارائه خدمات مطلوب در سفرهای نوروزی سال 1397 تأخیر قابل‌قبول در نظرسنجی انجام‌شده به میزان 20 دقیقه درج شد.

به گفته شهرکی ثانوی متوسط میزان رضایت در کل سفرهای بین استانی ناوگان اتوبوسی در این خصوص در سطح کشور 50 درصد بود.

 مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: چنانچه به‌طور مشخص بخواهم به وضعیت میزان رضایت در خصوص حرکت به‌موقع اتوبوس بر اساس استان‌های مبدأ سفر به تعدادی از استان‌ها اشاره‌کنم اولین رتبه به استان یزد با 54 درصد رضایت می رسد.

وی با بیان اینکه استان فارس با 52درصد و تهران 51درصد  در رتبه های بعدی قرار دارند، گفت: هم چنین استان های اصفهان با 48درصد کرمان با 43درصد و خوزستان با 42درصد و هم چنین استان خراسان رضوی 41درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

شهرکی ثانوی با توضیح اینکه یکی از حیاتی‌ترین اصول مشتری مداری در ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مسافر انجام سفر در زمان تعیین‌شده آن است، ادامه داد:نظر به اینکه مسافرین خواهان تسریع درانجام سفر خود هستند. انتظارات طولانی بی‌حاصل یا اقدامات تکراری در بخش‌های مختلف، رنج‌آور است. مسافرین می‌خواهند بدانند که سفر آن‌ها چه مدت‌زمانی طول می‌کشد و انتظار دارند که این سفر در زمان مقرر به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: معمولاً ایجاد یک فرایند کاری مناسب که در آن بتوان از اتلاف وقت جلوگیری کرد، خواسته درونی مسافرین است که در این فرایند دو اصل سرعت و دقت انجام کار و توالی خدمات مهم است.

شهرکی ثانوی ادامه داد: مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل برای آنکه بتوانند مسافرین را راضی نگه‌دارند باید به این موارد همت گمارند و از طریق تدوین گردش کار و زمان‌سنجی، از متصدیانی استفاده کنند که مفهوم استفاده درست از زمان را به‌خوبی درک کنند.

اتوبوس2

وی ادامه داد: براین اساس با در نظر گرفتن اتلاف زمان جهت استقرار ناوگان بر روی سکو- تشریفات، دریافت توشه همراه مسافر، کنترل مدیرفنی، مسافرگیری، صدور سند حمل، ارائه اطلاعات سفر توسط میهمان‌دار، انجام تشریفات درب خروج پایانه، بررسی وضعیت مسیر خروج ناوگان و قرارگرفتن در مسیر جاده‌ای (مختص کلان‌شهرها)،توقف‌های بین‌راهی جهت انجام فریضه نماز و صرف غذا، توقف‌های بین‌راهی جهت مسافرگیری و سوخت‌گیری ناوگان و هم چنین بررسی وضعیت مسیر ورود ناوگان به شهر و استقرار در پایانه مقصد (مختص کلان‌شهرها)، لازم است که این تاخیرات به حداقل برسد.                                

 مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  گفت: از ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواسته‌شده است با همکاری صنف و نیز سازمان پایانه‌های شهرداری در قالب کارگروه ارتقاء سطح خدمات نسبت به بررسی فرآیند کاری مربوطه در هر پایانه مسافربری اقدام و پس از اصلاح فرایند، تیمی جهت انجام زمان‌سنجی و نظارت بر این امر تعیین و بهبود مستمر فرآیند باهدف اخذ رضایت مسافرین در دستور کار قرار دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.