| کد خبر: 9989 |

سختگیری بیشتر در زمینه انضباط شهری ضروری است

تین نیوز | وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه افراد برای ورود به حرفه مهندسی، باید آموزش های حرفه ای ببینند و در آزمون شركت كنند، برسختگیری بیشتر در زمینه انضباط شهری تاكید كرد.
 
به گزارش تین نیوز از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی كه امروز در حاشیه بازدید از آزمون ورود به حرفه مهندسان ، كاردان‌ها و معماران تجربی در دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سخن می گفت، اظهار داشت: هر فعالیت ساختمانی كه در كشور آغاز می شود باید یك مهندس ناظر و مجری ذیصلاح داشته باشد تا مسئولیت و نظارت و اجرای ساختمان را بر عهده بگیرند و این موضوع به سراسر كشور ابلاغ شده است.
 
وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: فعالیت حرفه ای مستلزم پذیرش مسئولیت در مقابل مردم و رعایت منافع عمومی، ابعاد حقوقی، ابعاد تجاری و ابعاد اداری و فنی است.
 
وی افزود: در سراسر جهان افرادی كه فارغ التحصیل شدند ،مدتی در آن رشته كارآموزی می كنند و با آزمون حرفه ای وارد شغل مربوطه می شوند.
 
آخوندی گفت : در كشور 250 هزار عضو نظام مهندسی ساختمان است و هزاران نفر هر سال فارغ التحصیل می شوند و برای اینكه این افراد فارغ التحصیل وارد این حرفه بشوند ، باید آموزش های حرفه ای ببینند و در آزمون شركت كنند.
 
آخوندی خبرداد: حدود 148 هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربی كه امروز پنجشنبه 22 خرداد و فردا جمعه 23 خرداد 93 برگزار می شود در سراسر كشور شركت می كنند.
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح كرد: با توجه به اینكه كشور ما از جهت زلزله و سیل، آسیب پذیر است ، در زمینه انضباط شهری سختگیری بیشتری داشته باشیم.
 
آخوندی تصریح كرد : فعالیت های حرفه ای در سراسر جهان با سختگیری هایی همراه است و معمولا این طور نیست كه هر فردی در یك رشته ای فارغ التحصیل شد ، بتواند به راحتی فعالیت حرفه ای كند بلكه باید همه شرایط لازم را داشته باشد.
 
مدیر كل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیش از این اعلام كرده بود كه نتایج این آزمون نیز در شهریور ماه از طریق نشانی اینترنتی www.inbr.ir اعلام می شود و داوطلبانی كه حد نصاب 50 درصد را كسب كنند با رعایت سایر شرایط می توانند پروانه اشتغال به كار پایه سه را كسب كرده و در سراسر كشور فعالیت كنند.
 
غلامرضا هوائی با اشاره به اینكه آزمون توسط سازمان سنجش آموزش كشور برگزار خواهد شد افزود: 31 بازرس ویژه نیز از سوی راه و شهرسازی به استانها اعزام می‌شوند تا از روند برگزاری آزمون گزارش تهیه كنند .
 
هر كدام از 37 حوزه اصلی كه آزمون در آنها برگزار می‌شود ، دارای چندین زیرحوزه هستند ، تصریح كرد: حوزه تهران با 22 هزار و 324 داوطلب ، بزرگترین و حوزه ایرانشهر با 135 داوطلب ، كوچك‌ترین حوزه آزمون امسال هستند.
 
آزمون یاد شده در 7 رشته مهندسی ، 5 رشته كاردانی و یك رشته معماری تجربی برگزار می شود.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.