| کد خبر: 4803 |

قالیباف از شهرداری می‌رود؟

تین نیوز | محمد باقر قالیباف نامی آشنا برای تهرانی ها و مردم ایران است. او که با ریاست پلیس تهران به شهرت رسید بعد ها به ساختمان بهشت رفت تا شهردار پایتخت باشد.
 
قالیباف اما هم در میان تحلیل گران سیاسی ایران و هم در میان شهروندان ایرانی، بخصوص در تهران، به تمایل بسیار زیادش برای رسیدن به پست ریاست جمهوری شهرت یافته و شرکت او در دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده علاقه او به پاستور است اما انتخابات یازدهم همه امیدهای او را نقش بر آب کرد تا او برای سومین بار برای رسیدن به ساختمان بهشت تلاش کند.
 
ساختمانی که پیش از انتخابات یازدهم ، نزدیکان محمد باقر قالیباف می گفتند او هرگز به آنجا باز نخواهد گشت و پست هایی چون ریاست سازمان مستضعفین و ریاست صدا و سیما را برای وی محتمل می دانستند اما در هر حال قالیباف که برای ریاست صدا و سیما بی تمایل هم نبود، به دلیل نامساعد بود اوضاع با وجود تمام مخالفت ها در خصوص غیر قانونی بودن شهردار شدن او در سومین دوره برای رسیدن به بهشت تلاش کرد و موفق هم شد.
 
در این میان اما هرچند که حکم عزت الله ضرغامی برای ریاست سازمان صدا و سیما در آبان ماه سال 88 از سوی رهبر معظم انقلاب تمدید شد اما به نظر می رسد افزایش انتقادها از عملکرد ضرغامی دوباره قالیباف و مشاورانش را به تغییر ریاست رسانه ملی امیدوار کرده است و برای همین تلاش های پنهانی برای تغییر پست قالیباف آغاز شده است.

تغییر پستی که به نظر می رسد با رضایت آقای شهردار است و نشانه های آن را به خوبی می توان دید. از طرف دیگر با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس و عزم جزم اصلاح طلبان برای تسخیر کرسی های مجلس، شاید قالیباف بهترین گزینه اصول گرایان برای جبران ناکارمدی آنها در مجلس و حتی رقابت بر سر کرسی ریاست باشد.
 
این روزها شهردار تهران سعی دارد پروژه های نیمه تمام خود را هر چه زودتر به نتیجه برساند و افتتاح پنج ایستگاه جنوبی خط مترو در روزهای اخیر آن هم در حالی که هنوز کامل نشده اند نمونه خوبی برای این اقدام آقای شهردار است.
 
از سوی دیگر، شایعه استعفای یاران نزدیک به وی در شهرداری تهران، مانند ایازی که رفیق گرمابه و گلستان محمد باقر قالیباف است هر چند در رسانه ها می پیچد و تکذیب می شود اما خبر از وقایع پشت پرده ای دارد که در شهرداری در حال وقوع است. شاید از آنجایی که قالیباف عزم رفتن دارد یاران نزدیک او هم استعفا می دهند تا با او همراه شوند.
 
در این میان سهم دهی شهرداری به اصولگرایان و تلاش پنهان برای برکناری احمد مسجد جامعی از ریاست شوراری شهر نشان از این دارد که قالیباف می خواهد شهرداری بعد از او هم در اختیار اصولگرایان باقی بماند. همه این ها در حالی است که شایعه بازداشت پسر ارشد شهردار تهران، شایعه استعفای قالیباف را بر سر زبان ها انداخته است.
 
این در حالی است که به نظر می رسد خود قالیباف هم نسبت به این شایعه ها بی تمایل نیست چرا که تا کنون از جانب وی تکذیب نشده اند و تنها اطرافیان او درباره آن سخن گفته اند. حتی زمزمه های استعفای شهردار تهران را در ساختمان بهشت و زیر گوش شخص وی می توان شنید، زمزمه هایی که به شایعه استعفای محمد باقر قالیباف و رفتن او به جام جم شدت می دهد.
 
به این ترتیب به نظر می رسد در حالی که با توجه به عملکرد ضرغامی و نارضایتی ها از وی، اوج رایزنی ها برای جانشین وی در حال انجام است، حتی اگر قالیباف جزء گزینه ها نباشد هم می تواند برای رسیدن به ساختمان جام جم تلاش کند چرا که جایی بهتر از صدا و سیما برای شهرداری که ساختمان بهشت تمام آرزویش نیست، وجود ندارد.
 
شهرداری که به دلیل درگیری داخلی اصول گرایان، بودجه ای از دولت قبل نگرفت وهمه پروژهای عمرانی عظیم پایتخت را با فروش شیوه های غیر شفاف مانند فروش اراضی شهرداری، خرج کردن اعتبار و پرداختن تسهیلات به جای بدهی به پیمانکاران به پایان رسانده است.
 
بنابراین در روزهایی که کارشناسان شهری معتقدند کفگیر شهرداری به ته دیگ خورده چه بهتر که قالیباف در اوج محبوبیت خداحافظی کند و در این میان کجا بهتر از صدا و سیما برای شهرداری که سودای ریاست جمهوری داشته است؟!
 
البته گزینه های نظامی نیز برای وی مطرح است اما قطعا اگر او می خواست به دامن نطامی ها باز گردد هرگز برای رسیدن به ساختمان بهشت برای بار سوم تلاش نمی کرد. با این تفاسیر به نظر می رسد دوران خداحافظی قالیباف از شهرداری پایتخت نزدیک است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.