| کد خبر: 37670 |

اساسنامه جدید سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران ابلاغ شد

تین نیوز | معاون شهردار تهران در جلسه شورای مدیران سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ابلاغ اساسنامه جدید این سازمان از سوی شهردار تهران خبر داد. 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی گفت: اساسنامه تدوینی سازمان حمل و نقل و ترافیک منطبق با مصوبه اصلاحی و تنقیحی شورای اسلامی شهر تهران که به تأیید هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی کشوری قرار گرفته، هفته گذشته از سوی شهردار محترم تهران به این سازمان ابلاغ شد. 

وی با اعلام این که اساسنامه جدید به منظور سازماندهی و مدیریت امور مرتبط با حمل و نقل و ترافیک در شهرداری تهران جایگزین اساسنامه قبلی این سازمان شده، تأکید کرد: بر اساس این اساسنامه، سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمانی غیر انتفاعی و وابسته به شهرداری تهران است که با رعایت قوانین و مقررات می-تواند به سایر شهرداری های کشور نیز خدمات ارائه نماید. 

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در اساسنامه جدید اهداف سازمان حمل و نقل و ترافیک در چارچوب وظایف و مأموریت های مدیریت شهری و در راستای تحقق راهبردهای سند طرح جامع شهر تهران و برنامه های مصوب پنج ساله شهرداری تهران پیش بینی شده، اظهار کرد: به این منظور 6 هدف اصلی برای سازمان در نظر گرفته شده است. 

تشکری هاشمی با بیان این که بهبود، توسعه و تنظیم امور حمل و نقل و عبور و مرور شهر تهران به منظور دستیابی به حمل و نقل پاک، ایمن، روان، اقتصادی و کارآمد از جمله اهداف تعیین شده است، تصریح کرد: اصلاح الگوی سفرهای روزانه درون شهری، کاهش سهم وسایل نقلیه شخصی و توسعه فرهنگ و الگوهای رفتاری استفاده از وسایل نقلیه عمومی، از دیگر اهداف است که برای این سازمان در نظر گرفته شده است. 
 
وی با تأکید بر این که ارتقای فرهنگ و گسترش آموزش های شهروندی در زمینه عبور و مرور، کاهش آلودگی های زیست محیطی و بهینه سازی مصرف سوخت وسایل نقلیه و نیز افزایش سهم سفرهای غیر موتوری مانند پیاده روی و دوچرخه سواری، از دیگر اهداف مورد نظر است، اضافه کرد: تحقق تأمین سرانه پارکینگ های عمومی و اختصاصی مورد نیاز متناسب با ضوابط طرح های جامع و تفصیلی، آخرین هدفی است که برای این سازمان تعیین گردیده و علاوه بر این، در بخش وظایف و اختیارات اساسنامه جدید، 20 وظیفه برای این سازمان پیش بینی شده است. 

قبل از سخنان معاون شهردار تهران، مسعود رنجبریان مدیرکل برنامه ریزی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ضمن توضیح ویژگی¬های اساسنامه جدید سازمان ترافیک، خاطرنشان کرد: این اساسنامه مشتمل بر 4 فصل، 27 ماده و 26 تبصره در اجرای بند پانزدهم ماده هفتاد و یکم قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران است که از تاریخ ابلاغ جایگزین اساسنامه قبلی این سازمان می شود. 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.