| کد خبر: 35085 |

قرارداد فاینانس مترو تهران - ورامین - گرمسار با چینی ها منعقد شد

تین نیوز | سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قرار داد فاینانس مترو تهران-ورامین- گرمسار با اعتباری بیش از هزار میلیارد دلار با مدیران کشور چین بسته شد.
 
غلامرضا کاتب  افزود: این قرار داد با شرکت HNCDIکه کنسرسیومی از دو شرکت چینی است با ارزش هزار و صد میلیارد دلار با حضور استاندار، معاونین بازرگانی، فنی و روابط خارجی استان هونان چین و مسوولان ایرانی منعقد شد.
 
نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی گفت: خط مترو تهران- ورامین –گرمسار به طول 108 کیلومتر در حال آماده سازی است که بخش های ساختمانی و عمرانی با توان داخلی ساخته می شود و تجهیزات الکتریکی، مکانیکی، واگن، لوکوموتیو و ریل با شرکت های چینی است.
 
وی اظهار داشت: این خط مترو در سه قطعه در حال آماده سازی است و با گشایش ال سی و ورود تجهیزات به داخل عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مترو تهران- ورامین –گرمسار توسعه متوازن منطقه ای را به دنبال خواهد داشت و با راه اندازی آن شاهد توسعه و آبادانی مناطق حومه تهران ، تمرکز زدایی از پایتخت و در نهایت رفاه عمومی خواهیم بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهلول دانا 0 0

    مترو از ورامین به گرمسار وجاهت ندارد وقتی جمعیت گرمسار بسیار کم است و میزان سفر در مقیاس مناسب برای ساخت مترو نیست. در توجیه نداشتن پروژه وترو به گرمسار هیچ کارشناسی شک نمی کند ولی جای تعجب است این میراثدولت قبل چرا در دولت جدید تعقیب می شود؟ شاید می خواهند ان را به سرخه برسانند؟ رقم را قطعا اشتباه نوشته اند و احتمالا ۱۱۰۰ میلیون دلار باشد

  • 0 0

    میشه توجیه اقتصادی احداثخط مترو برای شهر ۵۰ هزار نفری را بیان کنید؟ چوری نباشه که همه دنیا چند سال دبگه به ما بخنده

  • 0 0

    رقم قرارداد هزار و صد میلیون دلاره نه هزار میلیاراد دلار البته رقم میلیارد دلاری برای این پروژه ک بسیار گزاف و دست بالاست این قیمت قابل مقایسه با قیمتهای راه آهن سریع السیر یعنی برای سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است ولی سرعت این خط کمتر از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است می توانید قیمت این خط را با قیمت خط راه آهن تهران - قم اصفهان مقایسه کنید ببینید چقدر این قیمت دست بالاست.

  • کارشناس 0 0

    خیلی جالبه ما از راه آه تهران تا گرمسار که ار ری - بهرام - ورامین - پیشوا - ابردژ - کویر مرکزی - ایوانک - گرمسار عبور میکند و حتی امکان بهره برداری با سرعت ۱۲۰ الی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد چه نیازی به احداثاین خط آنهم در این اوضاع اقتصادی ایران که مهمترین پروژهها هنوز زمین گیر شده اند واقعا مجلس باید یک فکری بکنه

  • کارشناس 0 0

    با عرض پوزش فراموش کردم اعلام کنم که راه آهن تهران - گرمسار ۴ خطه میباشد لذا نیازی به وجود مترو نمی باشد