بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

تأمین ۶۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائرین حرم امام خمینی

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از تأمین ۶۲۰۰ دستگاه اتوبوس و استفاده حداکثری از ظرفیت راه آهن برای جابه جایی زائرین در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد.

تأمین ۶۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائرین حرم امام خمینی
تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از تأمین ۶۲۰۰ دستگاه اتوبوس و استفاده حداکثری از ظرفیت راه آهن برای جابه جایی زائرین در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش تین نیوز به به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید کمال هادیانفر، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص تمهیدات این وزارتخانه برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: علاوه بر وظایف عمومی که به دستگاه های دولتی محول می شود، ستاد اجرایی مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) وظایفی ویژه را نیز به وزارت راه و شهرسازی محول کرده است.

هادیانفر ادامه داد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی تأمین بخشی از ناوگان حمل و نقل زائرین مرقد امام(ره) است که در این راستا، ۶۲۰۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از این تعداد اتوبوس، ۳۷۰۰ دستگاه برای مسافت های طولانی و ۲۵۰۰ دستگاه برای مسافت های کوتاه در نظر گرفته شده که این اتوبوس ها می توانند در طول روز بیش از یک بار جابه جایی مسافران را به انجام برسانند.

هادیانفر افزود: موضوع دیگر بهسازی مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام خمینی(ره) است که در این راستا نصب علائم راهنمایی ورانندگی و خط کشی مسیرها در راستای ایمن سازی راه ها صورت گرفته است. علاوه بر این یک کنارگذر به طول ۸۰۰ متر نیز برای آسایش حال مسافران و جلوگیری از احتمال بروز حادثه در بخش ورودی حرم احداث شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار کرد: همچنین در این میان نصب نرده و آماده سازی بخشی از پارکینگ ها برای زائرین نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که عملیات مربوط به این اقدامات در حال انجام است.

تدوین و ابلاغ شیوه نامه اجرایی جابه جایی مراسم  ارتحال امام خمینی(ره) به استان ها

وی در ادامه با اشاره به تدوین شیوه نامه اجرایی جابه جایی زائرین در استان ها، گفت: این شیوه نامه به استان ها ابلاغ شده است تا هماهنگی های لازم برای جابه جایی مسافران ایجاد شود و زائرین در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با سهولت کامل سفر کنند.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، استفاده حداکثری از ظرفیت راه آهن نیز دیگر اقدامی است که وزارت راه و شهرسازی برای ارائه هر چه کامل تر خدمات به زائرین حرم مطهر امام خمینی(ره) در دستور کار خود قرار داده است.

هادیانفر اضافه کرد: علاوه بر این، بنرهای اطلاع رسانی در فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، پایانه های اتوبوس رانی و اسکله ها نیز در جهت اطلاع رسانی بهتر به مردم قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص تسهیل شرایط برای زائرین خارجی نیز اظهار کرد: اقدامات لازم برای تسهیل عبور زائرین خارجی از پایانه های مرزی و همچنین استفاده این زائرین از خدمات CIP فرودگاه ها در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار کرد: طی جلسات برگزار شده، سازمان هواشناسی نیز موظف شده است که برای این ایام، اطلاع رسانی های لازم را برای مردم داشته باشد.

هادیانفر همچنین در خاتمه گفت: وزارت راه و شهرسازی در آخرین جلسه ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نیز گزارش عملکردی از اقدامات خود ارائه کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.