| کد خبر: 257714 |

احداث مترو رباط کریم در چه مرحله ای است؟

احداث مترو رباط کریم یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به این شهرستان و مطالبات مردمی بوده، که مراحل آن در حال طی شدن است.

تین نیوز

 احداث مترو رباط کریم یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به این شهرستان و مطالبات مردمی بوده، که مراحل آن در حال طی شدن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت رباط کریم ۹۵ هزار نفر ثبت شده است و بر اساس همین آمار سرانه دریافت می‌کند، اما در حال حاضر تعداد جمعیت بیشتر از این است و پیش بینی می‌شود، حدود ۴۰۰ هزار خانوار در این شهرستان ساکن باشند، که همین امر مشکلات متعددی در تردد مردم از رباط کریم به تهران و بالعکس ایجاد کرده است، چرا که براساس آمارها روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بین پرند و تهران در رفت و آمد هستند و اکنون بیش از پیش ایجاد مترو در این منطقه اهمیت پیدا کرده است.

ابراهیم نکو، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در دی ماه سال ۹۲ گفته بود، در بودجه سال جاری (سال ۹۲) تلاش شد در بحث اختصاص بودجه، حق شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان ضایع نشود.

این نماینده وقت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این زمینه تلاش شد تا خط ۳ متروی تهران از اسلامشهر به بهارستان و سپس رباط کریم و پرند احداث و در بودجه سال ۹۳ لحاظ شود.

البته این طرح در دولت تدبیر و امید تا حدود زیادی مسکوت ماند و خبری از مترو نبود، تا جایی که یکی از مطالبات مردمی در رباط کریم طی سفر اسحاق جهانگیری (معاون اول وقت رئیس جمهور) به این شهرستان در سال ۹۶ ایجاد مترو بود و این مطالبه سعید بیات فرماندار وقت رباط کریم را بر آن داشت، تا در اظهار نظری بگوید: در پی سفر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری به شهرستان رباط کریم و موافقت ایشان، ایستگاه مترو در تقاطع خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) با ورودی جاده رباط کریم احداث می‌شود.

اما در عمل شاهد اقدام خاصی در جهت احداث مترو نبودیم، اما ایجاد دو ایستگاه در مسیر مترو تهران – پرند و سرعت و شتابدهی به طرح نهضت ملی مسکن در جنوب غرب استان در رباط کریم و پرند از مواردی بود که حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سفر ۱۷ آذر سال ۱۴۰۱ خود به رباط کریم بر آنها تاکید ویژه داشت.

مشخص است، که نزدیکی رباط کریم به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شهر پرند دسترسی این شهر به مترو را آسان‌تر می‌کند.

اما اینکه ایجاد مترو در رباط کریم به چه مرحله‌ای رسیده است، سوالی است، که سرپرست شهرداری رباط کریم در گفتگو با خبرنگار مهر به آن پاسخ گفت.

مصوبه شورای شهر رباط کریم برای ایجاد سکوی مترو در این شهر به کمیته انطباق رفته است

محمدحسین مهدی پور از ایجاد سکوی ویژه ایستگاه مترو در رباط کریم خبر داد و افزود: به تازگی لایحه‌ای به شورای شهر ارسال شد، که بر اساس آن قراردادی با قطار شهری تهران منعقد و بر اساس آن مقدمات ایجاد ایستگاه مترو فراهم شود.

سرپرست شهرداری رباط کریم گفت: در این لایحه درخواست شده که از طریق ماده ۱۹ قراردادی با قطار شهری تهران برای ایجاد ایستگاه مترو در رباط کریم منعقد شود و شورای شهر نیز این لایحه را مصوب کرده و این مصوبه به کمیته انطباق رفته است.

وی گفت: از روزی که کمیته انطباق این مصوبه را تأیید و ابلاغ کند و قرارداد منعقد شود، ظرف سه ماه از تاریخ قرارداد سکو تحویل داده خواهد شد.

مهدی پور گفت: این ایستگاه مترو قرار است، در ورودی رباط کریم از سوی جاده ساوه و پرند ایجاد شود، تا با افتتاح مترو پرند در هفته دولت سال جاری زمینه بهره مندی شهروندان رباط کریم از خدمات مترو تسهیل شود.

گفته می‌شود، شورای اسلامی شهر رباط کریم اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی را برای احداث ۲ سکوی مترو در نظر گرفته است.

اقدامات در خصوص مترو رباط کریم با قوت تداوم یابد

فرماندار رباط کریم نیز در این خصوص  گفت: ادامه کار مترو پرند با دستور منصوری استاندار وقت تهران بعد از ۱۲ سال با تأمین مالی به کار خود ادامه می‌دهد و در حال اجرا شدن است.

امید احمدی افزود: در خصوص مترو رباط کریم نیز اقدامات خوبی برای ایجاد سکو مترو در این شهر شده است، که بایستی با قدرت ادامه یابد، تا شهروندان بتوانند، از این خدمات استفاده کنند.

رباط کریم یکی از شهرستان‌های پرجمعیت استان تهران به حساب می‌آید که اکثر جمعیت آن از طبقه متوسط و پایین جامعه هستند، که همین امر ایجاد مترو پس از طی مسیر پر پیچ و خم و طولانی و وعده‌های مسئولان برای احداث آن را با همت مسئولان در حال تحقق می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جعفری 7 0

    سلام
    لطفا این موضوع مهم را پیگیری نمایید