| کد خبر: 224543 |

صنایع و حمل و نقل؛ دو متهم آلودگی زمستانه هوای پایتخت

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه انواع آلاینده‌های معیار در تهران اندازه‌گیری می‌شوند و برای هر آلاینده معمولا یکی از منابع بیشترین تاثیر را دارد

تین نیوز

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه انواع آلاینده‌های معیار در تهران اندازه‌گیری می‌شوند و برای هر آلاینده معمولا یکی از منابع بیشترین تاثیر را دارد، گفت: آلاینده‌ای که در فصل سرد سال مؤثرتر است، ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون است که مهم‌ترین منابع تولید آن صنایع و حمل و نقل هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین شهیدزاده با تاکید بر اینکه در مجموعه حمل و نقل و خودروها، بیشترین سهم آلودگی را خودروهای دیزل دارند، تصریح کرد: این خودروها شامل کامیون‌هایی هستند که بیشتر اوقات شب‌ها جابه‌جا می‌شوند و بعد از کامیون‌ها، اتوبوس‌های سرویس، اتوبوس‌های شرکت واحد و مینی‌بوس‌ها بیشترین سهم را در آلودگی هوا دارند.

به گفته وی این اطلاعات مربوط به سال ۹۶ است و اگر صنایع بیش از سال‌های قبل سوخت پرگوگرد بسوزانند، در رتبه اول آلودگی هوا و قبل از  حمل و نقل قرار خواهند گرفت.

شهیدزاده با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات سال ۹۶ بعد از حمل و نقل، صنایع بیشترین نقش را در تولید ذرات معلق دارند، اظهار کرد: البته با توجه به اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از آلودگی به پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و صنایع باز می‌گردد که به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی سوخت پرگوگرد بیشتری می‌سوزانند و ذرات معلق بیشتری تولید می‌کنند بنابراین احتمال می‌رود سهم صنایع در آلایندگی هوای تهران از حمل و نقل بیشتر شده باشد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بدون تردید صنایع از منابع اصلی آلودگی هوای تهران هستند، گفت: این موضوع هنگامی بیشتر به چشم می‌آید که در یک روز تعطیل و خلوت که خودروهای کمتری در سطح شهر تردد می‌کنند آلودگی هوا بالا می‌رود که مسلماً این افزایش از منبع دیگری به جز حمل و نقل تولید می‌شود و این منبع بیشتر صنایعی هستند که آلودگی آن‌ها وارد شهر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شهید زاده در پایان با تاکید بر اینکه این شرکت، منابع تولید آلودگی را صرفاً در محدوده شهر تهران اندازه‌گیری می‌کند و خیلی از منابع  تاثیرگذار بر آلودگی هوای تهران ممکن است دورتر از شهر باشند و ما برای اندازه‌گیری آنها دسترسی نداشته باشیم، تصریح کرد: حتی ذرات معلق بزرگ‌تر از ۱۰ میکرون که عموماً شامل گرد و خاک هستند، ممکن است از فاصله بسیار دور وارد تهران شده و بر آلودگی هوای این کلانشهر اثرگذار باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.