| کد خبر: 218295 |

اولین مسیر ایمن دوچرخه‌سواری در بزرگراه‌های پایتخت راه‌اندازی شد

شهردار منطقه ۱۳ تهران از احداث اولین مسیر ویژه دوچرخه سواری در اتوبان‌های تهران خبر داد.

تین نیوز

شهردار منطقه ۱۳ تهران از احداث اولین مسیر ویژه دوچرخه سواری در اتوبان‌های تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران درباره راه‌اندازی مسیر دوچرخه در بزرگراه‌های شرق پایتخت اظهارداشت: در راستای سیاست‌های مدیریت شهری در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده حداکثری شهروندان از حمل و نقل پاک همچنین لزوم تامین ایمنی تردد دوچرخه سواران و عابران پیاده، عملیات احداث مسیر دوچرخه سواری در منطقه اجرا شد.

وی افزود: فرهنگ سازی و جایگزینی حمل و نقل پاک به جای خودرو و ارتقاء سطح سلامت جامعه و شهروندان به خصوص در شرایط کنونی مبارزه با ویروس کرونا از اهم اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

رحمان زاده با اشاره به جزئیات این اقدام اظهارداشت: عملیات احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری با کارشناسی و مطالعات متعدد در این زمینه برای در نظر گرفتن ایمن‌ترین مسیر برای دوچرخه سواران در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر دوچرخه سواری واقع در اتوبان شهید دوران و قسمتی از بزرگراه شهید یاسینی در حال اجراست که طول این مسیر حدود ۷۰۰۰متر طول و عرض این مسیر ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است، تصریح کرد :این مسیر از میدان شهید کلاهدوز آغاز و تا در شرقی مترو شهید کلاهدوز ادامه دارد که به‌وسیله علایم جداکننده فیزیکی و نوشتاری طراحی و جانمایی شده است.

شهردار منطقه ۱۳ تهران بازدید و بررسی روزانه مسیرهای دوچرخه سواری و حذف هر گونه زواید در این مسیرها را  از اولویت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک برشمرد و گفت: با تکمیل این عملیات و استفاده بیشتر از دوچرخه به جای خودروهای شخصی، شهری سالم و با آلودگی کمتر را شاهد خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.