| کد خبر: 217597 |

چگونگی استفاده از بیمه رایگان در کرونایی‌های فاقد بیمه

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، تسهیلات و تمهیدات در نظر گرفته شده جهت ارایه خدمات بیمه ای به بیماران کرونا را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، تسهیلات و تمهیدات در نظر گرفته شده جهت ارایه خدمات بیمه ای به بیماران کرونا را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد حسینی با اشاره به اینکه ارزیابی وسع متقاضیان بیمه رایگان بر اساس مقررات در شرایط عادی از پایگاه رفاه ایرانیان ۳۰ روز زمان لازم دارد، گفت: در بیمار مبتلا به کرونا دوره بستری برخی ۶ الی ۱۴ روز و حتی کوتاه تر از زمان ارزیابی وسع بود. در نتیجه حمایت و صیانت مالی نصیب او نمی‌شد، از طرفی بیمار خود را قبل از بیماری بیمه نکرده بود، پس ما باید بین شرایط خاص کشور در اپیدمی کووید-۱۹ و قوانین و خط قرمز بیمه، راهی را انتخاب می‌کردیم. بنابراین با اتخاذ تمهیداتی ویژه برای کوتاه کردن زمان ارزیابی وسع فرد مورد نظر با کمک وزارت رفاه، شرایط خاص را انتخاب کردیم و این مدت را به یک روز رساندیم.

وی افزود: برای این مهم راهکار قانونی هم پیدا کردیم و مواردی از این دست را مشابه مصادیق اورژانس تلقی کردیم. از این رو هر فردی که برای او روی تخت بیمارستان تشخیص کرونا داده می شد و فاقد بیمه بود، دقیقا بر روی تخت بیمارستان هم بیمه می‌شد. با این شیوه نه تنها خط قرمز سازمان در بیمه کردن افراد از بین نرفت، بلکه زمان ارزیابی وسع تغییر پیدا کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمت بیمه سلامت در دوران کرونا تنها همین یک مورد نیست، به بیمه کردن حدود ۴۸ هزار نفر از شروع کرونا تا کنون اشاره کرد و افزود: تحت پوشش قرار دادن داروهای مورد استفاده در این بیماری علاوه بر خدمات مورد نیاز در بحث تشخیص و مقابله با کرونا که تحت پوشش بیمه بودند، از جمله خدماتی همچون سی تی اسکن و PCR، CBC، ICU و ... در اولویت ما بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: همچنین اقدام به پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه دولتی در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها در بخش سرپایی و آزمایشگاهی کردیم که بیشتر آنها در بخش دولتی بودند. از سوی دیگر برداشتن برخی گایدلاین‌های مرتبط با خدمات تشخیصی و لغو محدودیت در انجام آنها صورت گرفت؛ به نحوی که به طور مثال در مواقع عادی دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است، اما نیاز ارائه این خدمت به بیمار کرونایی موجب شد این محدودیت‌ها را حذف کنیم.

حسینی با بیان اینکه ارائه پیشنهاد تعرفه های مراقبت از فرد بیمار در منزل به شورای عالی بیمه سبب صرف هزینه بسیار پایین تر از بستری بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان می‌شود، گفت: این پیشنهاد با توجه به تجربه مواردی بسیار موفق در این زمینه، صورت گرفت. این در حالی بود که ارائه پیشنهاد برای تحت پوشش قرار دادن بیمه‌ای مراقبت در منزل بیماران نیازمند به ICU در چارچوب گایدلاین‌ها و استانداردها نیز ارائه شد؛ زیرا یکی از فواید این کار این است که می‌تواند به کم شدن هزینه‌های بستری، آزاد شدن تخت‌های ICU و بالا بردن ظرفیت بیمارستان‌ها در پذیرش بیمار با توجه به صف بالا و مراجعه بیمار در زمان اپیدمی بیماری کرونا، موثر بودن فضای خانه و خانواده بر سرعت بهبود فرد بیمار اشاره کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.