| کد خبر: 215533 |

رفع خطر نقاط حادثه خیز استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۰

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری تهران با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای پیشگیری از حوادث جاده ای و تهیه نقشه نقاط حادثه‌خیز استان تهران، گفت: رفع خطر نقاط حادثه خیز استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

تین نیوز

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری تهران با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای پیشگیری از حوادث جاده ای و تهیه نقشه نقاط حادثه‌خیز استان تهران، گفت: رفع خطر نقاط حادثه خیز استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد تقی زاده در تشریح روند تلاش برای کاهش تصادفات منجر به فوت در استان تهران و رفع خطر نقاط حادثه خیز شناسایی شده در سطح استان تهرن گفت: تلفات منجر به فوت ناشی از تصادفات جاده ای در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در مجموع نه ماهه امسال تصادفات جاده ای ۴.۱ درصد کاهش داشته است که پیشوا ۴۴ درصد و قرچک ۲۰ درصد کاهش تصادفات جاده ای داشتند. مجموعا در استان تهران حدود ۷۰۰ نقطه حادثه خیز وجود داشت که با اقدامات صورت گرفته این تعداد به ۵۰۰ نقطه کاهش پیدا کرده است که باید اقدامات لازم برای رفع خطر نقاط باقی مانده انجام شود.

وی ادامه داد: سالانه می‌بایست ۱۰ درصد از نقاط حادثه خیز در استان تهران رفع شود و طبق برنامه زمانبندی شده تلاش می کنیم تا پایان دولت تمامی نقاط حادثه خیز در استان و شهر تهران رفع شود. بی تردید رفع خطر نقاط حادثه خیز در کاهش تلفات جاده ای نقش بسزایی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: سه محور دماوند-فیروزکوه، محور امام رضا(ع) و آزادراه تهران-قم دارای بیشترین نقاط حادثه خیز در استان تهران هستند که با هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداران و با بهره گیری از اعتبارات ملی و استانی این نقاط را رفع خطر خواهیم کرد. همچنین وضعیت آسفالت کمربندی دوم تهران از دورسون‌آباد به سمت جاده تهران- قم وضعیت مناسبی ندارد و در این مسیر نیاز به بهسازی و روکش آسفالت بود که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شد در سال جاری ۱۳.۵ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت این کمربندی توسط راهداری استان تهران عملیات بهسازی انجام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.