| کد خبر: 204790 |

جزئیاتی از رانش زمین در بزرگراه همت

لغزش زمین در بزرگراه همت، کوچک و بسیار محدود و فاقد تلفات جانی بود، اما باعث ترافیک سنگین شد

تین نیوز

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزئیاتی از رانش زمین در بزرگراه همت را اعلام کرد. رانش زمین حوالی ساعت ۹ صبح چهارشنبه 31 فروردین در مسیر شرق به غرب اتوبان همت در مجاورت تقاطع با بزرگراه چمران رخ داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، بیت‌اللهی گفت: دو عامل شیب بالا و جنس زمین و خاک منطقه در وقوع زمین لغزش از عوامل اصلی بودند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود ضخامت خاک لغزیده در بخشی حدود ۰.۵ و در بخشی ۳ متر تخمین زده می‌شود که بر این اساس حجم خاک جابجا شده حدود ۴۰۰ مترمکعب است.

بیت الهی افزود: ابعاد حادثه زمین لغزش بزرگراه همت، کوچک و بسیار محدود و فاقد تلفات جانی بود، اما درس مهمی برای مدیریت شهری از دیدگاه مدیریت بحران داشت. اینکه کوچکترین انسداد مسیر در اثر حرکت دامنه‌ای در معابر اصلی سبب ترافیک شدیدی می‌شود.

به گفته این عضو مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیشنهاد دادیم تا دامنه‌های خاکی پرشیب از نظر پایدار بازبینی (کنترل سیستم زهکش، وجود سازه‌های نگهبان) به‌ویژه در طرفین معابر اصلی مورد بررسی و بازدید دوره‌ای قرار گیرد. همچنین در آبیاری فضای سبز دامنه‌های پرشیب به‌ویژه دامنه‌های چمن کاری شده و خاکی، آب کمتری استفاده شود و در این خصوص آموزش‌ها و تاکیدات لازم به کارگران داده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.