| کد خبر: 200724 |

طرح زوج و فرد امروز در تهران از درب منازل اجرا می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت،‌ گفت: طرح زوج و فرد در روز شنبه (۹ آذر) از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ از درب منزل اجرا می شود و بر همین اساس تردد خودروهای پلاک فرد طی این مدت ممنوع است.

تین نیوز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت،‌ گفت: طرح زوج و فرد در روز شنبه (۹ آذر) از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ از درب منزل اجرا می شود و بر همین اساس تردد خودروهای پلاک فرد طی این مدت ممنوع است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پلیس راهور پایتخت ،‌ سردار «محمدرضا مهماندار» افزود: علاوه بر طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا که طبق روال معمول اجرا می شود، در راستای کاهش آلودگی هوا، طرح زوج و فرد روز شنبه از درب منازل اجرا می شود و نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ برای اجرای این مصوبه نظارت خواهند داشت.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: بر همین این اساس، روز شنبه (۹ آذر)‌ خودروهایی که رقم آخر پلاک آنها زوج ( ۲ ،‌۴، ۶ و ۸)‌ است می توانند در شهر تردد کنند.

سردار مهماندار گفت: قوانین مربوط به محدوده طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا در روز شنبه همچون گذشته و طبق روال (براساس مجوز خودروها)‌ اعمال می شود و در محدوده خارج از این دو طرح نیز تنها خودروهایی که رقم آخر پلاکشان زوج است می‌توانند تردد داشته باشند.

به گفته سردار مهماندار،‌ همچنین تردد کامیون‌ ها و خودروهای سنگین طی روز شنبه (تمامی ۲۴ ساعت) در سطح شهر تهران ممنوع است و این خودروها اجازه وورد و تردد در سطح شهر را ندارد و نیروهای پلیس راهور برای کنترل ترددها در مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران در همین ارتباط از شهروندان خواست با توجه به میزان آلودگی هوای پایتخت از ترددهای غیرضروری در سطح شهر پرهیز کرده و در صورت لزوم نیز از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

 کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، به دلیل افزایش آلایندگی هوا، «مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و تمامی مدارس استان تهران بجز شهرهای دماوند، پردیس، رودهن و فیروزکوه را در دو نوبت صبح و عصر و همچنین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهر تهران» را در روز شنبه( ۹ آذر) تعطیل اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.