| کد خبر: 160188 |

◄ تحولی عمیق نیازمند مدیریت شهرداری تهران

واقعیتی که باید پذیرفت و از اکنون در فکر ایجاد تحول در مدیریت شهری برای مقابله با بحران‌های مختلف بود.

تین نیوز

 احمد حکیمی پور عضو سابق شورای شهر تهران گفت: حجم معابر مختلف در تهران به حدی زیاد است که حتی اگر شهرداری تهران دارای انگیزه و توان‌ کافی برای تخلیه کوچه‌ها، خیابان‌ها و پیاده‌رو‌ها باشد، بازهم نمی‌تواند به معابر فرعی خدمت‌رسانی ‌کند.

به گزارش تین‌نیوز، حکیمی پور گفت: اکنون در فکر ایجاد تحول در مدیریت شهری برای مقابله با بحران‌های مختلف هستیم و مدیریت بحران در شهرداری تهران نیازمند تحولی عمیق است.

وی افزود: اگر به‌ پیشینه مدیریت روزهای بحرانی که بر اساس نزولات آسمانی در تهران به‌خصوص برف به وجود می‌آید در طول چند دهه اخیر دقت کنیم، درخواهیم یافت هیچ‌گاه بیش از چند روز در پایتخت ایران آن‌هم بعضاً هرچند سال یک‌بار برف نمی‌بارد، اما همین بارش یکی‌دوروزه شهرداری و مدیریت شهری را فارغ از مدیریت فعلی یا قبلی با بحران مواجه می‌کند.

حکیمی پور با اشاره به اینکه به‌طور یقین ازجمله وظایف شهرداری تهران در زمان بارش برف شن‌پاشی، نمک‌پاشی و پاکسازی معابر شهری از برف است گفت: بعد از بارش برف روز گذشته در تهران تنها معابر اصلی و آن‌هم نه پیاده‌روهای اصلی، بله خیابان‌های اصلی پاک‌سازی شد.

به گفته  احمد حکیمی پوردرحالی‌که حتی اگر این پیمانکاران و دستگاه‌های مربوط بخواهند به وظیفه خود عمل کنند، بازهم به دلیل فقدان امکانات و تجهیزات، نمی‌توانند در این زمینه به‌خوبی خدمت‌رسانی کنند.

برف‌روبی امروز درکشورهای پیشرفته و درکلان شهرهای ‌جهان با دستگاه‌های برف‌روب و در کمتر از  چند ساعت صورت می‌گیرد.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت : باید  اعتماد مردم را پاس داشت و برای تحقق آنچه شهروندان می‌خواهند تلاش کرد. فرصت از سوی مردم به یک جریان سیاسی به‌سادگی داده نمی‌شود و لازم است این فرصت را پاس داشت و به سمت ایجاد تحول در شهرداری مدیریت شهرداری تهران حرکت کرد.

حکیمی پور در آخر افزود: در حال حاضر مدیریت شهر تهران با چالش‌های عمیقی دست و پنجه نرم می‌کند،  بحران‌های مالی، تعداد بالای حقوق‌بگیران و ده‌ها و صدها کار انباشته‌شده تنها بخشی از این بحران‌هاست. اما وجود این بحران‌ها ملاکی برای عدم ایجاد تغییر در مسیر مدیریت شهری نیست.

 

 

منبع: جهان اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.