| کد خبر: 148706 |

رحیمی مطرح کرد:

هنوز برنامه جامعی برای حمل و نقل شهری وجود ندارد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی باید در قالب طرح جامع حمل و نقل شهری تعریف شود.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی باید در قالب طرح جامع حمل و نقل شهری تعریف شود.

علیرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در واکنش به اعلام رئیس پلیس راهور تهران بزرگ مبنی بر توقیف خودروی مسافربر‌های پلاک شهرستان در تهران گفت: مهم ترین مسئله ای که در این زمینه وجود دارد، موضوع ساماندهی حمل و نقل و ناوگان تاکسیرانی در شهر تهران است که علاوه بر مدیریت تاکسیرانی، مدیریت حمل و نقل شهری را نیز در بر می گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: زمانی که اسنپ و تپسی فعالیت تجاری متعارف و عادی خود را شروع کردند ، موفقیت آن ها به نوعی تهدیدی برای حمل و نقل سنتی و عادی تلقی شد و به همین دلیل شاهد اعتراضات تاکسیرانان در نقاط مختلف بودیم که این موضوع نشان می دهد هنوز برنامه جامعی برای حمل و نقل شهری نداریم.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل شهری نیازمند تکمیل و پوشش خلاهایی که در حوزه مقرراتی هستیم، گفت: قبل از اینکه سخت گیری ها برای مسافربرهای شخصی پلاک شهرستان یا تهران شروع شود ابتدا باید خلاهای قانونی و مقرراتی را مورد ارزیابی قرار دهند و بعد از تکمیل مبانی قانونی و مقرراتی، طرح جامع ساماندهی مسافربرهای شخصی بدون تبعیض تدوین و به مرحله اجرا درآید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا فعالیت رانندگان دارای خودروی پلاک شهرستان در قالب موسسات مشخصی همچون اسنپ می تواند این مشکل را حل کند، تصریح کرد: طرح جامع ساماندهی باید به صورت حرفه ای و کارشناسی تدوین شود که وظیفه تدوین آن برعهده شهرداری، وزارت کشور، راهنمایی رانندگی راهور و نیروی انتظامی است که هر چه سریع تر این طرح در حوزه حمل و نقل درون شهری تدوین و پس از بررسی های لازم، به تصویب برسد.

گفتنی است؛ سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، درباره حضور خودروها با پلاک شهرستان در شهر تهران و نحوه برخورد پلیس با آن‌ها اعلام کرد:عده‌ای از راننده‌ها با خودروی پلاک شهرستان روزانه در حال تردد در شهر تهران هستند که این افراد غالبا با هدف خرید، مراجعه به مراکز درمانی یا انجام کارهای اداری وارد تهران شده‌اند. این دست رانندگان می‌تواند مانند شهروندان تهرانی، با خرید طرح ترافیک روزانه وارد منطقه‌های زوج و فرد شوند. اما دسته‌ی دیگری از رانندگان با خودروهای پلاک شهرستان در میادین و سر چهارراه‌ها اقدام به مسافرکشی کرده و موجب انسداد خیابان‌ها می‌شوند. پلیس در صورت مشاهده‌ی این دست خودروها، با آن‌ها برخورد کرده و نسبت به توقیف آن‌ها اقدام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.