| کد خبر: 105468 |

انتزاع راهداری، عامل تحقق برنامه‌های توسعه راه‌ها

تین‌نیوز| ترکیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل تاکید کرد با اجرای این طرح اداره‌های کل راه و شهرسازی می‌توانند با فراغ بیشتری به تدوین و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی درحوزه‌های مختلف توسعه راه و بهبود وضعیت شهرسازی بپردازند.

 

محمدنادر محمدزاده، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، عنوان کرد: با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران این فرصت را پیدا می‌کنیم که فارغ از حجم کار اجرایی راهداری که ماهیتی عملیاتی و اجرایی دارد به فعالیت‌های نظارتی و حاکمیتی و اجرای برنامه‌های تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی بپردازیم.

محمدزاده متعادل شدن کارهای اداره‌های کل راه و شهرسازی را مزیت اصلی انتزاع راهداری عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح از این پس بخشی از عملیات صرف اجرایی از دستور کار اداره کل راه و شهرسازی حذف می‌شود و می‌توانیم نگاه‌هایی جامع‌مدار داشته باشیم. وظیفه اصلی اداره‌های کل راه و شهرسازی برنامه ریزی بلندمدت با نگاه توسعه‌ای به مسائل و موضوعات حوزه راه و شهرسازی است درحالی که راهداری وظیفه‌ای آنی و درجاست که هدف اصلی آن ایجاد ایمنی راه‌هاست که فرایندی توسعه‌ای محسوب نمی‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی تهران گفت: اداره کل راه و شهرسازی نماینده وزارت راه و شهرسازی در استان است و اگر درگیر امور جاری راهداری باشد کمتر می‌تواند نقش یک برنامه ریز و مدیر را برای بهبود امور داشته باشد و نگاهی جامع به حوزه‌های اولویت‌دار داشته باشد.

وی افزود: مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید دارای توانمندی عملیاتی کافی باشند و مدیران کل راه و شهرسازی نیز بیشتر باید دارای توان مدیریتی و توسعه‌ای باشند. راهداری فرایندی روزمره ولی پیچیده است که عملیات اجرایی پاکسازی یک جاده در تصادف تا بهسازی و نگهداری راه‌ها را که اقداماتی جاری و غیر قابل قطع هستند و فوریت آنی دارند را شامل می‌شود و پرداختن به این امور در کنار اتخاذ تدابیر لازم برای بهبود وضعیت مسکن و ارتقای کیفیت شهرها دشوار است.

محمدزاده اظهار امیدواری کرد که با انتزاع راهداری، اداره کل راه و شهرسازی تهران بتواند درشکل‌دهی نظام یکپارچه امور توسعه راه و بهبود کیفیت شهرسازی نقش آفرین باشد و مسئولیت‌های واقعی خود را به بهترین نحو انجام دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران همچنین گفت: حدود ۱۵۰ نیروی راهدار ثابت در استان داریم و بقیه راهداران استان به صورت شرکتی فعالیت می‌کنند. با اینکه دراستان با مشکل کمبود و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری مواجه هستیم ولی با استفاده از توانمندی بخش خصوصی می توانیم ایمنی راه‌ها را تامین کنیم.

تامین ایمنی بیشتر راه‌ها با ایجاد مدیریت واحد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
همچنین مجیدرضا نصرالله نژاد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی و پیوسته شدن آن با حمل و نقل جاده ای تامین امنیت راه‌های استان آسان تر خواهد بود، تاکید کرد: این اتفاق خجسته باید خیلی زودتر می‌افتاد و ۱۲ سال وقفه داشته است. انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی مزایای زیادی دارد ازجمله اینکه بهره بردار و نگهدار راه‌ها یکی می شود و بهره‌بردار جاده خود این توان مالی و اختیار را خواهد داشت که ایرادها و نواقص جاده‌ای را برطرف کند.

نصرالله نژاد افزود: امیدواریم با این انتزاع شاهد افزایش اعتبار راهداری و بهبود سطح خدمت‌رسانی به رانندگان باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.