| کد خبر: 267407 |

رشد ۶۱۹ درصدی ترانزیت کالا در منطقه ویژه پارس

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان این که هیچ‌ کالای رسوبی در گمرکات استان وجود ندارد گفت: در ۱۰ ماه امسال منطقه ویژه پارس در حوزه ترانزیت ۶۱۹ درصد رشد داشته و بیش از ۸۴ درصد کل صادرات استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه پارس است.

تین نیوز

​مدیرکل گمرک بوشهر با بیان این که هیچ‌ کالای رسوبی در گمرکات استان وجود ندارد گفت: در ۱۰ ماه امسال منطقه ویژه پارس در حوزه ترانزیت ۶۱۹ درصد رشد داشته و بیش از ۸۴ درصد کل صادرات استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه پارس است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علی سلیمانی با بیان اینکه منطقه صنعتی و تولیدی پارس جنوبی جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد اظهار داشت: در این راستا گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس در عرصه صادرات و واردات نقش اساسی دارد.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه در 10 ماه امسال افزون بر 25 میلیون و 303 هزار تن کالا از استان بوشهر صادر شده است گفت: در این مدت به ارزش 8 میلیارد و 926 میلیون دلار انواع محصولات و کالا از طریق گمرگات استان بوشهر صادرات شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر از لحاظ وزنی بیش از 84 درصد و از منظر ارزشی حدود 90 درصد صادرات کل استان بوشهر را مربوط به منطقه ویژه پارس دانست.

وی با بیان اینکه چنین عملکردی به سادگی به دست نمی‌آید، از همکاران خود در گمرک سازمان منطقه ویژه پارس قدردانی کرد.

سلیمانی محصولات پتروشیمی را نوک پیکان صادرات استان بوشهر عنوان کرد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای ما بسیار مهم است.

مدیرکل گمرک بوشهر به واردات کالا از منطقه ویژه پارس اشاره کرد و افزود: در کنار صادرات، واردات هم برای ما مهم است و در حال حاضر اکثر کالاهایی که وارد می‌شود مواد اولیه، ماشین‌آلات و کالاهای سرمایه‌ای هستند.

ناظر گمرکات استان بوشهر با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه واردات خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم کاهش وابستگی و قطع آن است.

وی با بیان این که هیچ‌ کالای رسوبی در گمرکات استان وجود ندارد، این کالاها را حق‌الناس و همچنین حق دولت دانست و اعلام کرد: در گمرکات 14 گانه استان بوشهر هیچ کالای رسوبی وجود ندارد و از این منظر یکی از گمرکات شاخص هستیم.

سلیمانی همچنین از واردات 548 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 811 میلیون دلار در 10 ماه امسال از طریق گمرکات استان بوشهر خبر داد.

ناظر گمرکات استان بوشهر درمورد درآمد گمرکات استان بوشهر نیز گفت: از ابتدای امسال تا دی ماه حدود 13 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد گمرکات استان بوشهر به حساب خزانه دولت واریز شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر میزان درآمد گمرکات استان در سال 1400 را حدود یک‌هزار و 300 میلیارد و سال گذشته حدود 7 هزار و 700 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی تراز گمرکات استان بوشهر را در حوزه ترانزیت بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در بحث ترانزیت خارجی در 10 ماهه سال جاری حدود 88 درصد رشد داشتیم.

سلیمانی در پایان تصریح کرد: منطقه ویژه پارس نیز در حوزه ترانزیت 619 درصد رشد داشته که در این حوزه هم برتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.