| کد خبر: 266880 |

ابراز علاقمندی مینسک برای سرمایه گذاری در بندر امام

دیمیتری کالتسوف سفیر جمهوری بلاروس در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به ظرفیت های ترانزیتی این بندر بزرگ تجاری گفت: بهره گیری از زیرساخت ها و ظرفیت های ترانزیتی بندر امام خمینی(ره) در اولویت های ما قرار گرفته است.

تین نیوز

دیمیتری کالتسوف سفیر جمهوری بلاروس در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به ظرفیت های ترانزیتی این بندر بزرگ تجاری گفت: بهره گیری از زیرساخت ها و ظرفیت های ترانزیتی بندر امام خمینی(ره) در اولویت های ما قرار گرفته است.
 به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادسرآمد، سفیر جمهوری بلاروس در رأس هیأتی مرکب از اعضای اتاق بازرگانی استان خوزستان و رایزن اقتصادی سفارت بلاروس پس از بازدید از مراکز صنعتی و بازرگانی استان خوزستان از بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بازدید کرد.کالتسوف در دیدار با ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و داود چگنی سرپرست امور بندری و اقتصادی این اداره کل با اشاره به سفر هیأت های عالی رتبه مقامات بلاروس به کشور، بهره گیری از مزیت های اقتصادی و بازرگانی ایران را از جمله برنامه های جمهوری بلاروس عنوان کرد و گفت: بندر امام خمینی(ره) به عنوان یکی از بنادر بزرگ ایران از ظرفیت های بسیاری برخوردار است و فرصت توسعه همکاری با این بندر وجود دارد.
وی با اشاره به بازدیدهای خود از بنادر شمالی و جنوبی کشور و مذاکره با مدیران آن بنادر گفت: علت حضور ما در این بندر بررسی بیشتر برای همکاری در زمینه های ترانزیتی است .
کالتسوف با اشاره به جذابیت های سرمایه گذاری متنوع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و زمینه مهیا برای آن خاطرنشان کرد: شرکت های بخش خصوصی جمهوری بلاروس برای همکاری اقتصادی بیشتر و یافتن زمینه مشترک به بررسی این ظرفیت ها خواهند پرداخت.
ابوطالب گرایلو در این دیدار با تشریح ویژگی ها، توانمندی ها و ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اتصال این بندر به راه آهن سراسری کشور، امتداد یافتن این شبکه تا بنادر شمالی کشور و سواحل خزر را از جمله ویژگی بارز آن عنوان کرد.وی همچنین افزود: اتصال به شبکه سراسری موجب ایجاد ظرفیت ترانزیتی مساعدی برای این بندر شده و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال – جنوب این مزیت را مضاعف کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.