| کد خبر: 256381 |

اولویت شورای شهر بوشهر، روان سازی و بازگشایی گذرها است

در حوزه شهرسازی بوشهر، برای روان سازی و تأمین شرایط مناسب شهروندان محلات مختلف، مسیرها و گذرهایی که نیاز به بازگشایی داشت، در اولویت قرار گرفت.

تین نیوز

وحید نیک روش، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: یک سند بالادستی به عنوان طرح جامع شهری، در حوزه شهرسازی بوشهر، موجود است، لذا در این دوره مدیریت شهری برای روان سازی و تأمین شرایط مناسب شهروندان محلات مختلف، مسیرها و گذرهایی که نیاز به بازگشایی داشت، در اولویت قرار گرفت.

 

به گزارش تین نیوز، نیک روش در گفت وگو با ایمنا به شهرسازی و معماری اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: معماری و شهرسازی در شهر اصفهان قدمت زیادی دارد، اقدامات به نسبت خوب و جدیدی نیز برای رفع گره های ترافیکی انجام شده است.

وی افزود: در بخش های مختلف به ویژه در سیما و منظر شهری اقدامات مناسبی انجام شده است و به نظر می رسد نقطه قوت اصفهان نیز، حوزه معماری و شهرسازی آن است.

نیک روش با بیان اینکه در حال حاضر موضوع بافت های ناکارآمد و فرسوده در دستور کار است و ۵۰ درصد تخفیف پروانه ساختمانی برای این بافت ها لحاظ کرده ایم، ادامه داد: حدود ۲۰ درصد از بافت شهر بوشهر فرسوده و پنج درصد آن بافت تاریخی است. بافت های ناکارآمد اجتماعی، فرهنگی و شهرسازی نیز ۳۰ درصد شهر را تشکیل می دهد.

نیک روش افزود: بعضی الحاق ها به شهر بوشهر بدون طرح بود و در حریم ۱۰ کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر قرار گرفت، به همین دلیل حاشیه نشینان و مهاجران به این مناطق آمدند و این نقطه از شهر به بافت ویژه ای تبدیل شد که ساکنان پروانه ساختمانی دریافت نکردند.

وی با اشاره به مشکلات بافت های فرسوده گفت: قرار است در شورای ششم بوشهر به طور برنامه ریزی شده، بعضی بافت ها را تجمیع و فضایی را برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم تا ساخت وساز انجام شود، البته مشوق هایی نیز برای رونق ساخت وسازها در این مناطق خواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.