| کد خبر: 235839 |

مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی گروه مپنا عنوان کرد:

◄ اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی؛ نیاز امروز مدیریت کلان حمل و نقل

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل‌ و نقل ریلی معتقد است مهمترین موضوعی که لازم است اکنون در سطح وزارتخانه و مدیریت کلان بخش ریلی مورد توجه قرار گیرد تغییر رویکرد و اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل ارزان و کم هزینه نسبت به دیگر شقوق حمل و نقل است.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل‌ و نقل ریلی معتقد است مهمترین موضوعی که لازم است اکنون در سطح وزارتخانه و مدیریت کلان بخش ریلی مورد توجه قرار گیرد تغییر رویکرد و اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل ارزان و کم هزینه نسبت به دیگر شقوق حمل و نقل است.

به گزارش تین نیوز، بابک احمدی در گفت و گو با خبرنگار ما در توضیح این دیدگاه خود خاطرنشان کرد: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای تدوین قانون برنامه ششم و دیگر اسناد بالادستی، اولویت در حمل و نقل، به حمل و نقل زمینی ریلی اختصاص دارد.

وی افزود: این موضوع باید در عمل نشان داده شود و از چارچوب شعار و تعریف و ذکر مزایا بیرون آمده و بر اساس آمار وارقام و عملکرد به منصه ظهور برسد.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی گروه مپنا عنوان کرد: برای تحقق این موضوع لازم است در نظام بودجه ریزی و اولویت بندی پروژه ها، تغییراتی صورت گرفته و حتی وقت و زمان وزیر راه و شهرسازی به طور  عمده به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یابد.

وی گفت: بر این اساس به نظرم مهمترین تغییری که در نگاه کلان وزارتخانه باید اتفاق بیفتد تغییر رویکرد و اولویت بخشی به حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقلی ارزان قیمت و کم هزینه در نگاه کلان اقتصادی کشور نسبت به دیگر شقوق حمل و نقل است.

احمدی با بیان این که لازمه ارزیابی میزان تحقق این برنامه، بررسی شاخص ها است، عنوان کرد:  اگر سهم حمل و نقل ریلی در بحث مسافری به عدد 20 درصد و در بخش باری به 30 درصد نزدیک شد ، نشان دهنده توفیق و توجه وزارت راه و شهرسازی در تحقق این هدف است اگر از این اعداد دور شدیم یقینا نشان دهنده عقب رفت، خسران و دور شدن از برنامه هایی است که برای حمل و نقل ریلی در وزارت راه و شهرسازی هدفگذاری شده است.

به گزارش تین نیوز، وی در عین حال با تاکید بر این که در این ارزیابی توجه ویژه به اعداد و ارقام استاندارد و قابل بررسی، ضرورت دارد، گفت: نه این که با به کارگیری واژگان و پارامترهای جدید برای مثبت نشان دادن عملکرد این حوزه، از واژگان استاندارد و متعارفی که سال های سال با آنها کار سر و کار داشتیم، دور شویم.

احمدی خاطرنشان کرد: در نهایت معتقدم رکورد 13 درصد سهم حمل و نقل ریلی می بایست به سمت 30 درصد برود و از اعداد و ارقام حول و حوش 9  و 10 درصدی که متاسفانه امروز حمل و نقل ریلی با آن مواجه است فاصله بگیرم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.