| کد خبر: 248119 |

رتبه چهارم خراسان شمالی در کاهش مجموع تصادفات برون شهری و روستایی

بر اساس آمار پزشکی قانونی، خراسان شمالی طی ۵ ماه امسال در کاهش مجموع تصادفات برون شهری و روستایی رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

تین نیوز

بر اساس آمار پزشکی قانونی، خراسان شمالی در پنج ماه امسال در کاهش مجموع تصادفات برون شهری و روستایی رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی گفت: بر اساس این آمار جانباختگان در استان طی ۵ ماه سال جاری، نسبت به میانگین کشوری ۱۷ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: تصادفات خودروها در محورهای استان، جلو به جلو، جلو به پهلو و پهلو به پهلو بوده همچنین حدود ۳۰ درصد از تصادفات جاده ای در این مدت در ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد از تصادفات برون شهری خراسان شمالی طی ۶ ماه گذشته در ۵ کیلومتری ورودی شهرها رخ داده که به دلیل تعدد دسترسی ها و همچنین خستگی رانندگان و عدم تمرکز در رانندگی است.

مشتری به اجرای ۵۶۰ کیلومتر خط کشی سرد راه ها و ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع علائم افقی و خط نوشته ها در طرح تابستانی امسال اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۱۲ هزار و ۲۰۰ عدد علائم ایمنی راه ها (اخطاری، انتظامی، مسیرنما و ...) تهیه، نصب و تعمیر، ۳ نقطه حادثه خیز برطرف و ۱۰ مدرسه حاشیه راه ایمن سازی فیزیکی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که راه های دسترسی محلی نامناسب در ایمنی و رخ دادن تصادفات ایجاد می کند، افزود: ایمن سازی، شرط نخست در ایجاد مجموعه ها در حاشیه راه هاست زیرا هدف ما کاهش تصادفات است و راه اندازی این اماکن نباید موجب سوانح رانندگی شود.

این مسئول گفت: براساس مصوبه کمیسیون ایمنی راه های کشور از اول دی ماه سال جاری، نصب حفاظ ایمنی کامیون ها اجباری است و پلیس راه با ناوگانی که نسبت به نصب حفاظ اقدام نکرده اند برخورد قانونی می کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: ورودی شهرها تعریف شده نیست و باید از سوی شهرداری ها پیگیری و مشخص شود که راه تا کدام قسمت اصلی و در بخش جزء شهر است.

وثوقی مقدم ادامه داد: امیدواریم با اقداماتی که انجام می شود تا پایان سال شاهد کاهش تصادفات جاده ای باشیم و در این خصوص رتبه نخست کشور را کسب کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.