| کد خبر: 208579 |

کاهش ۸۳ درصدی تصادفات فوتی البرز در نوروز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از کاهش ۸۳ درصدی تصادفات منجربه فوت در اجرای طرح نوروزی دراین استان خبر داد.

تین نیوز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از کاهش ۸۳ درصدی تصادفات منجربه فوت در اجرای طرح نوروزی دراین استان خبر داد.

طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا صبح امروز ۱۶ فروردین ماه جاری ادامه داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ غلامعلی شرق اظهار داشت:طی مدت اجرای طرح نوروزی فقط یک فقره تصادف منجر به فوت درمعابر درون شهری  استان البرز رخ داد که سبب فوت یکی از شهروندان شد.

وی اضافه کرد: طی این مدت نیز تصادفات منجر به مصدومیت نیز ۳۰ درصد کاهش و در مجموع شاهد کاهش ۶۰ درصدی تصادفات بودیم .

شرق خاطرنشان کرد که برای ایجاد نظم و امنیت ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی در سطح معابر درون شهری استان البرز، تاکنون طرح های بازدارنده مانند برخورد با تخلفات حادثه ساز، توقیف وسیله نقلیه و اعمال قانون رانندگان متخلف و پرخطر  و گسترش فعالیت های فرهنگی درحوزه  ترافیک انجام شده  منجر به کاهش حوادث رانندگی درون شهری شده است.

وی درخصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی دراستان البرز خاطرنشان کرد که در اجرای این طرح که از هشتم فروردین ماه  با هدف قطع  زنجیره انتقال بیماری کرونا انجام  شده ۹۷۱هزارو ۱۹۶ وسیله نقلیه مورد بررسی قرارگرفت و تاکنون ۴۶۷ راننده متخلف جریمه ۵۰۰ هزارتومانی شدند.

شرق گفت: همچنین دراجرای این طرح نیز ۱۴ وسیله نقلیه متخلف توقیف شد.

رییس پلیس راهنمایی  و رانندگی استان البرز افزود: طی مدت اجرای طرح ۲۳ هزارو ۸۲۶ وسیله نقلیه که پلاک وسیله نقلیه آن ها غیربومی بود برگردانده شدند.

وی بیان داشت: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ۵۵ ورودی شهری در استان البرز شناسایی شده و اجازه ورود هیچ فرد غیربومی به این حریم داده نمی شود.
وی گفت: اکنون در ۲۳ نقطه ورودی ، مسافران توسط ماموران غربالگری می شوند و افراد مجاز به حریم شهری فقط باید دارای پلاک خودروی تهران و البرز باشند.نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و آدرس بیمه نامه خودرو است.
شرق یاد آورشد که دراجرای این طرح تلاش شده با حذف تردد های غیر ضروری از شیوع بیماری ویروسی کرونا جلوگیری شود.
وی گفت: طبق توافقات و دستورات کمیته ملی کرونا اجرای این طرح برای حفظ سلامت مردم بوده و از ورود هر گونه افراد غیر بومی جلوگیری می شود .
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز بیان داشت: اجرای طرح زوج وفرد از در منزل تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و خودروهای دولتی ، عمومی ، امدادی و نظامی از شمول اجرای این طرح مستثنی خواهند بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.