| کد خبر: 186199 |

تخریب ۱۵ ساختمان غیرمجاز در حریم راه‌ها و بزرگراه‌ها در سال گذشته

تصرف یک میلیون و ۴۳۴ هزارمتر مربع از اراضی و عرصه‌های ملی رفع شد.

تین نیوز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره رفع تصرف به مساحت یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۶۷متر مربع از اراضی و عرصه‌های ملی شهرستان کرج گفت: در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، تعداد پنج فقره و جمعا به مساحت هزار و ۸۵۲ مترمربع رفع تصرف گردیده است.

​به گزارش تین‌نیوز به نقل از میزان، حاجی رضا شاکرمی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری کرج اظهار کرد: مساحت یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۶۷ متر مربع از اراضی و عرصه‌های ملی شهرستان کرج در اجرای ۸ فقره احکام قضائی، رفع تصرف به عمل آمده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز تصریح کرد: در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، تعداد پنج فقره و جمعا به مساحت هزار و ۸۵۲ مترمرمبع رفع تصرف شده است.

وی افزود: تعداد ۱۱۱ فقره پرونده شامل ۱۳ فقره پرونده دامی ماده ۴۴ قانون مذکور به تعداد شش هزار و ۶۶۹ واحد دامی، ۹۸ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت ۴۹ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۰۵ متر مربع تشکیل گردیده است.

شاکرمی ادامه داد: در سال گذشته در جریان رسیدگی به پرونده‌های تصرفی، اقدام به اخذ خسارت به مبلغ ۲۳۷ میلیون و هفت هزار و ۲۸۳ ریال از اجرای احکام قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون اخیرالذکر و همچنین اخذ عوارض تمدید پروانه چرا تبصره ماده ۲۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و به بیت المال اعاده گردیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در خاتمه اذعان کرد: تعداد ۱۵ فقره مستحدثات غیرمجاز نیز که در حریم راه و بزرگراه‌ها بودند، در راستای اعمال مقررات مواد ۶، ۷ و ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن تخریب شدند.

منبع: خبرگزاری میزان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.