| کد خبر: 11594 |

سومین همایش طرح ارتقای ایمنی موتورسوران استان البرز برگزار شد

تین نیوز|سومین همایش طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران استان البرز به منظور فرهنگ سازی و ارتقای دانش ایمنی راکبین موتور در شهرستان اشتهارد برگزار و تجهیزات ایمنی مرتبط در اختیار موتورسیکلت سواران قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ كل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز، ابوالفضل اینانلو، فرماندار اشتهارد دراین مراسم، ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان در راستای افزایش ایمنی راکبین موتور، گفت: همراهی و همکاری مردم در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در کنار اجرای این طرح ها می تواند تاثیر بسزایی در کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی داشته باشد. از آنجایی که بخش زیادی از راکبان موتور را جوانان تشکیل می دهند، بدون شک همراهی این گروه با ضابطین قانون بسیار موثر خواهد بود.

در این مراسم همچنین قاسم باقری، مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان البرز، طی سخنانی با اشاره به اهمیت افزایش ایمنی برای همه افراد در بخش حمل ونقل، افزود: اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبین موتور به منظور كاستن از تلفات جانی و مالی حوادث رانندگی موتور سواران در طول جاده ها به ویژه در راه های روستایی كه از آمار بالایی برخورداراست و همچنین با توجه آسیب پذیری راكبین موتور سوار بر اثر تصادف، از سال گذشته در استان البرز آغاز شد که همایش اشتهارد سومین همایش پس از نظرآباد و هشتگرد است.

باقری با اشاره به اینکه بخشی از فوتی های ناشی از حوادث رانندگی استان را موتورسواران تشکیل می دهند، افزود: آشنا کردن موتور سواران با نحوه تردد ایمن در جاده ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسوارن، تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: در این مرحله از طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران، موتور سواران علاوه بر موارد آموزشی که در این همایش فراگرفتند، به لوازم و تجهیزات ایمنی از جمله کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ قابل نصب روی موتور سیكلت به منظور بهتر دیده شدن بویژه در شب مجهز شدند.

در این همایش همچنین سرهنگ شریفی، فرمانده راهور استان نیز، طی سخنانی موارد ایمنی را به موتور سیکلت سواران متذکر شد و نکاتی را در خصوص رانندگی صحیح بیان کرد.

شایان ذکر است این همایش با حضور مسئولین شهرستان اشتهارد و حدود 400 نفر از راکبین موتور و با همکاری اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان، فرمانداری، پلیس راهور، بخشداری و شهرداری شهرستان اشتهارد برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.