بازدید سایت : ۳۸۰۱۷
| کد خبر ۳۰۱۴۵۱
کپی شد

آمار شکایات بیمه‌ ای در سه ماهه نخست ۱۴۰۴ منتشر شد

آمار شکایات صنعت بیمه برای تشویق شرکت های بیمه به بهبود فرآیند های ارائه خدمات و رسیدگی به شکایت بیمه گذاران به صورت ماهانه از سوی بیمه مرکزی منتشر می شود.

آمار شکایات بیمه‌ ای در سه ماهه نخست ۱۴۰۴ منتشر شد
تین نیوز |

آمار شکایات صنعت بیمه برای تشویق شرکت های بیمه به بهبود فرآیند های ارائه خدمات و رسیدگی به شکایت بیمه گذاران به صورت ماهانه از سوی بیمه مرکزی منتشر می شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در سه ماهه نخست ۱۴۰۴، مجموعاً ۴۷۵۰ شکایت در رشته های مختلف بیمه ثبت شده که از این تعداد، ۳۳۸۱ شکایت مختومه شده و ۱۳۶۹ شکایت همچنان در حال رسیدگی است.

این آمار نشان دهنده عملکرد رسیدگی به شکایات بیمه ای در سه ماه اول سال جاری است که در برخی رشته ها، شکایات بیشتری ثبت شده و در پاره ای موارد وضعیت رسیدگی به شکایات به طور نسبی بهتر بوده است.

شکایات در رشته های مختلف بیمه

رشته بیمه شخص ثالث با ثبت ۲۱۱۹ شکایت، بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص داده است. از این تعداد، ۱۵۱۸ شکایت رسیدگی شده که ۸۲۸ شکایت وارد و ۶۹۰ شکایت ناوارد بوده است. همچنین ۶۰۱ شکایت در حال رسیدگی است.

رشته بیمه درمان نیز با ۱۲۲۸ شکایت ثبت شده در جایگاه دوم قرار دارد. از این تعداد، ۸۶۳ شکایت رسیدگی شده که ۳۶۵ شکایت در این رشته همچنان در حال رسیدگی است.

در رشته بیمه بدنه اتومبیل، ۵۷۷ شکایت ثبت شده که از این تعداد، ۴۴۲ شکایت رسیدگی شده است. این در شرایطی است که ۱۳۵ شکایت در حال رسیدگی است.

رشته های با کمترین تعداد شکایات

در رشته بیمه اعتبار درسه ماه نخست ۱۴۰۴ تنها یک شکایت ثبت شده که ناوارد بوده و به آن رسیدگی شده است.

وضعیت کلی رسیدگی به شکایات

از مجموع ۴۷۵۰ شکایت ثبت شده در سه ماهه نخست ۱۴۰۴، ۳۳۸۱ شکایت به مرحله رسیدگی و مختومه رسیدند و ۱۳۶۹ شکایت در حال بررسی است.

این آمار نشان دهنده روند رسیدگی به شکایات بیمه ای و توجه به شکایات وارد و ناوارد در تمامی رشته های بیمه ای است.

گزارش ها نشان می دهد که رشته های شخص ثالث، بیمه درمان و بدنه اتومبیل بیشترین تعداد شکایات را داشته اند و نیاز به بررسی و رسیدگی سریع تر در این حوزه ها احساس می شود.

شایان ذکر است آمار شکایات می تواند برای ارزیابی رویه ها و فرآیند های ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمه گذاران شرکت های بیمه مورد استفاده قرار گیرد. معذلک توصیه می شود این آمار با سایر شاخص ها، چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکت ها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاج ها قابل قبول و صحیح تر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.