بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

◄ افت بازدهی صنایع حمل و نقلی در بورس

تحلیل های آماری بورس نشان می دهد بازدهی اکثر صنایع بورسی در اردیبهشت‌ ماه کاهشی بوده و در این میان وضعیت بازدهی حمل ونقل از طریق خطوط راه آهن، بنادر و کشتیرانی و بار زمینی عملکرد ضعیفی را ثبت کردند.

افت بازدهی صنایع حمل و نقلی در بورس
تین نیوز

تحلیل های آماری بورس نشان می دهد بازدهی اکثر صنایع بورسی در اردیبهشت‌ ماه کاهشی بوده و در این میان وضعیت بازدهی حمل ونقل از طریق خطوط راه آهن، بنادر و کشتیرانی و بار زمینی عملکرد ضعیفی را ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در دو ماهه نخست امسال حمل ونقل از طریق خطوط راه آهن، بنادر و کشتیرانی و حمل ونقل بار زمینی، افت بازدهی را در میان صنایع بورسی تجربه کرد.

بررسی ها نشان می دهد در فروردین ماه در بخش حمل و نقل از طریق خطوط راه آهن با افت بازدهی 5/84- درصدی رو به رو بود و در اردیبهشت ماه این رقم به 11/52- رسید و بر این اساس از ابتدای سال 1403 افت 16/68- را تجربه کرد.

بازدهی بورسی در بخش بنادر و کشتیرانی فروردین ماه با افت 2/26- مواجه شد و در اردیبهشت ماه این رقم به 5/96- رسید و بر این اساس از ابتدای سال 1403 افت 8/08- را ثبت کرد.

در بخش حمل ونقل بار زمینی فروردین ماه رقم بازدهی  2/19 بود که در اریبهشت به رقم 12/01- رسید و بر این اساس با افت 10/08- رو به رو شد.

اعداد و ارقام بازدهی بورس نشان از آن دارد که با رشد قیمت های جهانی درآمد دلاری صنایع رشد کرد و بازار سرمایه شاهد ورود پول به صنایع دلاری بود.

به نظر تحلیلگران بورس، در سال جاری اگر نرخ دلار به شدت رشد کند، احتمالا بازار سرمایه و صنایع دلاری موفق به رشد موقت، مناسب و کوتاه مدت خواهند شد.  اما انتظار نمی رود، همه صنایع دلاری به اندازه دلار رشد قیمت را تجربه کنند.  اما اگر با تکانه شدیدی به لحاظ ارزی روبه رو شویم، احتمال آنکه صنایع ریالی از دلاری ها به لحاظ بازدهی عبور کنند، بسیار کمتر خواهد بود.

در جدول زیر وضعیت بازدهی حمل ونقل از طریق خطوط راه آهن، بنادر و کشتیرانی و بار زمینی را در دو ماه ابتدای سال 1403مشاهده می کنید که نشان از افت بازدهی این صنعت در بورس دارد.

بازدهی صنایع بورسی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.