| کد خبر: 221326 |

افزون بر نیمی از صادرکنندگان استان سمنان به تعهدات ارزی عمل کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۹۲ واحد از ۱۳۵ واحد صادرکننده کالای این استان به تعهدات ارزی خود عمل کردند.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۹۲ واحد از ۱۳۵ واحد صادرکننده کالای این استان به تعهدات ارزی خود عمل کردند.

به گزارش تین نیوز از سمنان، علیرضا شریفی نژاد در نشست ویدئو کنفرانسی کارگروه توسعه صادرات استان سمنان افزود: مشکلات واحدهای صادرکننده استان تا جای ممکن برطرف شده و امید است با تحقق مشوق های صادراتی و به کارگیری روشهای متنوع رفع تعهدات ارزی، دستاوردهای مطلوب در این بخش حاصل شد.

وی تاکید کرد: ارزش ارزی صادرات کالا از استان سمنان در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هشت درصدی داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه افزایش درآمدهای حاصل از صادرات کالا، از سیاست های اصلی دولت است، گفت: سال جاری با اقدامات صورت گرفته و با وجود تمام مشکلات و محدودیت های موجود، درآمد حاصل از صادرات کالا از استان افزایش داشت.

وی ادامه داد: کشور های همسایه به عنوان بازاری بسیار مطلوب برای توسعه صادرات کشور و استان است و نیاز است تا با رصد مشکلات صادرات و رفع آنها در استان ، استفاده حداکثری از این ظرفیت و افزایش نرخ صادات استان در دستور کار قرار گیرد.

شریفی نژاد تاکید کرد: به منظور ارتقاء شاخص های صادرات کالا از استان، مشکلات ارزی واحدهای صادرکننده پیگیری و رصد شود و به صورت مستمر رسیدگی به این موارد طی جلساتی در دستور کار قرار گیرد تا در آینده در بحث واردات و صادرات و کارت بازرگانی، واحد صادرکننده مشکل‌دار در استان وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده به واسطه کرونا، بر استفاده از فضای مجازی برای راه اندازی نمایشگاه های دستاوردهای تولیدی و صنعتی استان به صورت چندزبانه تاکید کرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: امید است با راه اندازی پایانه صادراتی استان و همچنین کاهش مشکلات ارزی واحدهای صادرکننده و تسهیل در این حوزه و ارائه مشوق های صادراتی، شاهد ارتقاء شاخص ها و ظرفیت صادرات کالا از استان بیش از گذشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.