| کد خبر: 192932 |

بنزین نه دو نرخی می شود نه گران

دولت کارت سوخت را از 20 مرداد مجدد احیا خواهد کرد. احیای کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل است.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس احیای کارت سوخت را برای جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل دانست و گفت: هیچ صحبتی برای گران کردن بنزین یا دونرخی و سهمیه‌بندی مطرح نیست. 

به گزارش تین نیوز به نقل ازتسنیم، اسد اله قله‌خانی با اعلام این‌که دولت کارت سوخت را از 20 مرداد مجدد احیا خواهد کرد، گفت: «زیرساخت‌های این کار وجود دارد و بعد از کلان‌شهرها، در شهرهای کوچک اعمال می‌شود.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این کار مقدمه برای گرانی بنزین نیست، تصریح کرد: «اراده دولت برافزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده ولی وقتی مجلس مصلحت ندانست این کار اتفاق افتد، دولت نیز کارت سوخت را عملیاتی نکرد تا اینکه هم‌اینک چنین اقدامی را انجام داده است.»

قله خانی با اعلام اینکه دولت دلیل احیای کارت سوخت را پایش و مدیریت سوخت بیان می‌کند، افزود: «قاچاق سوخت را خاصه در بخش گازوئیل در جنوب کشور شاهد هستیم و از مرزهای شرقی نیز بنزین قاچاق می‌شود و متأسفانه این ارقام کم نیست. لذا دولت قصد دارد کارت سوخت را مجدد احیا کند.»

این نماینده مجلس گفت: «پالایشگاه‌ها همگی دولتی هستند؛ بنابراین از این مسیر قاچاق صورت نمی‌گیرد. شرکت پخش نیز دولتی است و تنها جایگاه‌های توزیع سوخت می‌ماند و در این بخش شائبه بیشتر است.»

قله‌خانی افزود: «در جایگاه سوخت محتمل است کامیون تخلیه، بنزین را تخلیه نکرده و سر از دیگر جاها درآورد یا اینکه یک خودرو چندین بار سوخت‌گیری نماید.»

وی ادامه داد: «با احیای کارت سوخت مشخص می‌شود قاچاق از کجا درز پیدا می‌کند. آیا از طریق خودروهاست یا توسط جایگاه‌های خصوصی صورت می‌گیرد.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.