| کد خبر: 190200 |

اجرای مرحله نخست راه آهن جوین- اسفراین - بجنورد- شیروان ۱۷۰۰ میلیارد ریال می طلبد

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور گفت: برای اجرای مرحله نخست طرح راه آهن جوین- اسفراین - بجنورد - شیروان به هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تین نیوز

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور گفت: برای اجرای مرحله نخست طرح راه آهن جوین- اسفراین - بجنورد - شیروان به هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا علیرضا هنرور، در نشست بررسی زیرساخت های جاده ای و ریلی خراسان شمالی، که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در شیروان برگزار شد، با اشاره به آغاز اجرای این طرح از سال ۹۰، اظهار داشت: اجرای این طرح به طول ۲۱۰ کیلومتر در سه بخش در حال پیگیری است که تاکنون هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

وی گفت: بخش دوم طرح شامل ۱۰۳ کیلومتر در حدفاصل اسفراین - بجنورد است که در قالب ۶ قطعه اجرا می شود و اکنون در حال پیگیری انعقاد قرارداد هستیم و سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن برآورد شده که ۷۰ درصد آن قرار است از صندوق توسعه ملی تامین شود.

باید از همه ظرفیت ها برای توسعه استان بهره گرفت

استاندار خراسان شمالی نیز با تاکید بر لزوم توسعه همه جانبه استان گفت: تلاش کرده ایم از همه ظرفیت های استان بهره ببریم و ضروری است در مسیر رشد همه جانبه استان، همه همگام باشند وگرنه کاری پیش نمی رود و در طرح توسعه استان، نگاه به توسعه متوازن تمام بخش های منطقه شده است.

محمدعلی شجاعی با بیان اینکه باید از ظرفیت مجموع داشته های استان همچون نیروی انسانی به درستی استفاده کرد، گفت: اگر منابع انسانی نداشته باشیم قطعاً با مشکل مواجه خواهیم بود که تلاش کردیم با همسویی از تمام منابع انسانی برای رشد و توسعه استان استفاده کنیم تا در نهایت مردم از زندگی بهتری برخودار شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: یقیناً برای پیمودن این مسیر، رسیدن به اهداف ترسیم شده برای توسعه استان، حمایت های مجلس و به ویژه ریاست مجلس بسیار مفید خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار نیز گفت: بزرگراه ارتباطی در دست اجرای بجنورد - استان گلستان، یکی از پرترددترین محورهای ارتباطی کشور است که سالانه ۲۵ میلیون نفر از این مسیر عبور می کنند و بیش از ۴۶ درصد تصادفات استان در این مسیر روی می دهد.

رضا رجب زاده با اشاره به اجرای برخی از قطعات این طرح، افزود: برای تکمیل این طرح ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی گفت: استان خراسان شمالی ۳۰۱ کیلومتر مرز با کشور ترکمنستان دارد که راه اوغاز - باجگیران در شیروان سال قبل کلنگ زنی شد که از مجموع ۳۱ کیلومتر مسیر آن ۱۷ کیلومتر در خراسان شمالی و ۱۴ کیلومتر در خراسان رضوی واقع است و اجرای این طرح تاثیر بسیاری بر توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با ترکمنستان دارد که به دلیل کمبود اعتبار، اکنون کار به کندی پیش می رود.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان شیروان دارای ۸۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان است که می شود از این ظرفیت برای توسعه منطقه استفاده بهتری کرد.

عبدالرضا عزیزی اظهار داشت: تاکنون ۵۰۰ میلیون یورو در نیروگاه شیروان هزینه شده که این رقم از اعتبارات عمرانی ۳۰ ساله استان بیشتر است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه بنزین یورو ۴ شیروان به زودی تجهیز کارگاه می شود، گفت: تجهیز کارگاه راه آهن شیروان - بجنورد نیز در حال انجام است.

عزیزی افزود: هم اینک ۸۰ میلیون مترمکعب آب تجدیدپذیر شیروان، از دسترس خارج می شود که بعد از پیگیری های فراوان توانستیم مجوز استحصال ۱۵ میلیون مترمکعب آن را بگیریم و از رییس مجلس انتظار داریم ما را در این مسیر حمایت کنند.

فرماندار شیروان نیز گفت: شهرستان شیروان از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را برده اما به علت شرایط خاص اقتصادی کشور و … نتوانسته آنطور که باید رشد کند که امیدواریم با نگاه ویژه رییس مجلس، استاندار و نمایندگان استان، شاهد پیشرفت و رفع محرومیت از منطقه باشیم.

امین رضا مرآتی اظهار داشت: امیدواریم شرایط سخت امروز با تدبیر دولت مرتفع شود و حضور رییس مجلس برکات مادی و معنوی زیادی برای شهرستان داشته باشد.

امام جمعه شیروان نیز با اشاره به آمار بالای بیکاری در این شهرستان گفت: تاکنون ۱۸ هزار نفر شیروانی به کرج مهاجرت کرده اند و هر روز شاهد افزایش جوانان جویای کار هستیم و نبود شغل بزرگترین مشکل مردم منطقه است.

حجت الاسلام حسین کوثری با بیان اینکه در کشور کارها بسیار تداخل دارد، اظهار داشت: همانگونه که مجلس قانون تصویب می کند باید به دنبال اجرا و عملیاتی کردن آن هم باشد که باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.