| کد خبر: 178762 |

◄ رشد چشمگیر تبادل هیات‌های تجاری

براساس هدف‌گذاری سال 1397 مقرر بود تا پایان سال جاری 10 اعزام و پذیرش انجام شود که در حال حاضر جلوتر بودن از برنامه‌ریزی قبلی، نشان‌دهنده عزم تجار برای توسعه روابط تجاری میان ایران و عراق است.

تین نیوز

رایزن بازرگانی ایران در عراق اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری عراقی را به لحاظ مشارکت در مقایسه با سال گذشته با رشد 137 درصدی توصیف کرد و گفت: ترکیب این هیات ها متشکل از 15 درصد بخش دولتی و 85 درصد بخش خصوصی عراق هستند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد با اعلام این خبر گفت: در 9 ماهه سال جاری 19 هیات‌ تجاری بازاریابی عراقی با مشارکت 300 فعال اقتصادی از عراق به‌منظور بازدید از دستاوردهای جدید شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های مختلف استان‌های ایران حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به این‌که حضور این هیات‌های تجاری عمدتا به‌منظور آشنایی با آخرین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی صورت گرفته است، اظهار کرد: دارو و صنایع پزشکی، کاشی و سرامیک، مبلمان و لوازم منزل، شیرینی و شکلات، خوراک دام و طیور، تجهیزات کشاورزی، مصنوعات پلاستیکی، لوازم ساختمانی و ماشین‌آلات خطوط تولید ازجمله موضوعات مورد استقبال هیات‌های تجاری عراقی بوده است.

بهزاد افزود: از نتایج حضور این هیات‌های تجاری می‌توان به عقد قراردادهای تجاری میان شرکت‌های بخش خصوصی، بازاریابی محصولات ایرانی، اعطای نمایندگی و دفتر فروش، آشنایی با ظرفیت‌های متقابل، مطالعه راهکارهای ایجاد خدمات گردشگری سلامت، افزایش صادرات ایران به عراق و بررسی میدانی در خصوص چگونگی به‌کارگیری و مشارکت صنایع کوچک و متوسط در همکاری‌های مشترک دو کشور اشاره کرد.

براساس هدف‌گذاری سال 1397 مقرر بود تا پایان سال جاری 10 اعزام و پذیرش انجام شود که در حال حاضر جلوتر بودن از برنامه‌ریزی قبلی، نشان‌دهنده عزم تجار برای توسعه روابط تجاری میان ایران و عراق است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.