| کد خبر: 159527 |

ناخرسندی ارمنستان از حجم پایین تجارت با ایران

نخست وزیر ارمنستان گفت، در طی 10 ماهه گذشته، حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان به استثنای انرژی، ۶۲.۵ میلیون دلار بوده است.

تین نیوز

نخست وزیر ارمنستان گفت، در طی 10 ماهه گذشته، حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان به استثنای انرژی، ۶۲.۵ میلیون دلار بوده است.

به گزارش تسنیم، کارن کاراپتیان، نخست وزیر ارمنستان گفت، در طی 10 ماهه گذشته، حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان به استثنای انرژی، 62.5 میلیون دلار بوده است.

نخست وزیر ارمنستان این اظهارات را در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان پارلمان مطرح کرد که پرسیده بود آیا دولت این کشور هیچ طرح واقعی ای برای ایجاد یک خط ریلی میان ایران و ارمنستان دارد و اینکه آیا ایروان قصد دارد از ایران گاز وارد کند یا خیر.

نخست وزیر ارمنستان گفت، با توجه به حجم بازار و جمعیت بالای ایران، حجم مبادلات تجاری ما با این کشور بسیار پایین است.

وی با اشاره به ظرفیت استفاده نشده عظیمی که در روابط دو کشور وجود دارد گفت: «از نظر رشد مبادلات تجاری در سال های اخیر، ما پایین ترین رقم ها یعنی9 تا 10 درصد را داشته ایم.»

وی همچنین در خصوص احداث خط آهن بین دو کشور گفت، این بستگی به تامین مالی دو کشور و حجم مبادلاتی دارد که می تواند با احداث چنین خط آهنی محقق شود، زیرا خط آهن ایران-ارمنستان باید نباید پایان کار باشد.

وی همچنین در خصوص خط لوله گاز بین دو کشور نیز گفت، زیرساختی با این ابعاد، نباید توسط کشورهای کوچکی نظیر ارمنستان ساخته شود، بلکه باید کشورهایی که قصد عرضه گاز را دارند چنین زیرساختی را ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.