| کد خبر: 128733 |

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

پیشرفت‌های صنعت هوایی از نتایج برجام است/ پیشرفت‌ها واقعی و عاری از شعارهای واهی است

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح 5 هزار و 200 کیلومتر راه هوایی جدید گفت: استفاده از ظرفیت آسمان ایران همواره مطرح بوده است و در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ترانزیت مطرح‌شده است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی ساعاتی پیش در افتتاحیه 5 هزار و 200 کیلومتر راه هوایی جدید با اشاره به اهمیت توسعه بخش هوایی گفت: همه می‌دانند کار در حوزه هوانوردی کار در سطح جهانی است و باید با استانداردهای جهانی صورت بگیرد و با قدرت ایرانی در سطح جهانی قابل تشخیص است.

 

او افزود: باید بتوانیم در سطح جهانی با تمام کریدورهای رقیب از منظر توانمندی دانش، ایمنی و تجهیز با آخرین فناوری‌ها این اقتدار را به دست بیاوریم.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت آسمان ایران گفت: باید بار دیگر به سمتی برویم که آسمان ایرانشهر بتواند موقعیت مجدد خود را در منطقه باز بیابد و بتواند قدرت رقابتی برای مردم و دولت ایران در منطقه ایجاد کند.

 

آخوندی تصریح کرد: تمام آنچه که در این مدت صورت گرفته یک اقدام دانش‌بنیان است و برای جلب توجه افراد نیست. اقدامات داخلی بر اساس افزایش قدرت در صنعت هوانوردی صورت گرفته است و عاری از شعارهای واهی است.

 

 

او با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: تلاش‌ها برای شکست‌‌خوردن دولت ناکام ماند و پیشرفت‌های صنعت هوایی کشور از نتایج برجام است.

 

او با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در بخش هوایی تاکید کرد: تأیید ایکائو و افزایش واقعی ترازیت از مشخصات این خطوط هوایی است و ترانزیت عبوری از فضای کشور در سه سال اخیر دو برابر شده است و نیازی نیست که آن را به اثبات برسانیم.

 

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به دشواری کار گفت: مدیریت‌کردن بیش از 2 هزار پراز در روز کار ساده‌ای نیست و ما می‌خواهیم همین میزان را هم افزایش دهیم.

 

آخوندی با بیان اینکه برای بازپسگیری جایگاه آسمان ایران اعتماد شرکت‌های بزرگ هواپیمایی را جلب کنیم گفت: البته جلب اعتماد شرکت‌های هواپیمایی جهان برای عبور از آسمان ایران کار ساده‌ای نیست. البته در میانه راه هستیم و هنوز باید اقدامات مهم دیگری انجام دهیم.

 

او تاکید کرد: در سطح جهانی باید سهم ایران را از آسمان جهانی افزایش دهیم که نرخ بهره‌وری بسیار بالایی دارد و با هزیه‌های اندک اما متکی به فکر این کار شدنی است. 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.