| کد خبر: 265615 |

نقش طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین در پوشش چالش های شهری

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از راهکارهای موجود برای پوشش چالش های کلانشهرها، برنامه ریزی شهری بوده که یکی از قالب های اساسی آن طرح جامع شهری است.

تین نیوز

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، در حاشیه سیزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری اظهار کرد: این کنفرانس در طی دوران مختلف به صورت موضوعی عمل کرده و به موضوعات مرتبط با وزارت راه و شهرسازی نیز پرداخته شده است.  

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاری قرآن افزود: امسال هماهنگی های لازم بعمل آمد تا در راستای اجرای طرح جامع کلانشهر اصفهان، همزمان با برگزاری سیزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری، نقد و بررسی در رابطه با این طرح انجام تا به لطف خدا بتوان نقشه راه مناسبی برای آینده شهر اصفهان داشته باشیم.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص نقشِ طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین در پوشش چالش های مختلف شهری بیان کرد: در تمامی کلانشهرها چالش های متعددی وجود دارد و یکی از راهکارهای موجود برنامه ریزی و ارائه طرح توسط برنامه ریزان برای دوره های زمانی مشخص متناسب با ظاهر شدن مشکلات است.  

وی افزود: براین اساس یکی از قالب های اساسی که برای برنامه ریزی شهری مطرح است طرح جامع شهری می باشد که به روش های متعددی قابل تهیه است.  

قاری قرآن ادامه داد: روش سنتی تهیه طرح جامع که در گذشته انجام می شد دیدگاه از بالا به پایین داشت لیکن تجربیات نشان داد که این روش با مشکلاتی روبه رو بوده است لذا وزارت راه و شهرسازی در سال های اخیر تصمیم گرفت تا تهیه طرح ها، با رویکرد کاربردی و براساس نیازها انجام شود.  

وی گفت: تمام تلاش به کار بسته شده و امید است تهیه طرح جامع با رویکرد نوین پاسخگوی مشکلات باشد همچنین با برنامه ریزی هایی که بعمل می آید مسائلی همچون آلودگی هوا، بحث های محیط زیستی، آب و... به حداقل برسد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای تهیه برنامه جامع شهر اصفهان اظهار کرد: دستگاه های متولی تحت عنوان هفت کمیته تخصصی در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی، فنی و تخصصی حمل و نقل، محیط زیست و... مباحث را استخراج و به تدوین کننده طرح ارائه می دهند تا براساس نیازها و آنچه که موجود است برنامه ریزی لازم بعمل آید.  

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲ ماه است که مشاور طرح انتخاب و کمیته ها تشکیل شده است همچنین شورای راهبری سیاست گذاری کلی در این رابطه وجود دارد که مباحث در شورا جمع بندی و نهایتا براساس اطلاعات و داده ها طرح انجام می شود.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.