| کد خبر: 259348 |

اصلاح آسفالت جاده های اصفهان ۱۰ هزار میلیارد هزینه دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد برای اصلاح آسفالت و بهسازی روکش جاده های استان هزینه می شود.

تین نیوز

فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان روز سه شنبه با حضور در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: این عملیات که تا پیش از فصل زمستان ادامه دارد، در تمام نقاط استان بویژه کُریدورهای اصلی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دادخواه با بیان اینکه یک کیلومتر لکه گیری و اصلاح آسفالت حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه دارد، اضافه کرد: برای مثال جاده اصفهان - نایین - خور، طبس، اصفهان - کوهپایه، اصفهان- شهرضا - آباده، اصفهان -الیگودرز، مبارکه - بروجن، شهرضا- سمیرم، زرین شهر -شهرکرد و کاشان -قم از جمله مسیرهای مورد نظر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان افزود: نگهداری راه های موجود، احداث جاده روستایی، نقاط مرزی جاده ها و روستاها، ایمن سازی و منظرآرایی محورهای مواصلاتی از جمله اقدامات این نهاد برای سالجاری در حوزه مناطق روستایی و شهرستان هاست.

دادخواه خاطرنشان کرد: جاده ها برای مسافران به نوعی مهمانخانه تلقی می شود بنابراین منظرآرایی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، به غیر از آن در مبادی ورودی شهرها بیشترین تصادف را شاهد هستیم لذا ساماندهی آنها باید با جدیت بیشتری پیش برود و در این موضوع به بخشی از اعتبارات شوراها برای توسعه راه ها و به ویژه مسیرهای روستاها نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ۵٠ درصد از راه های استان جاده های روستاییست، ادامه داد: ٢۵٠ سه راهی در سال های اخیر راه اندازی و ایمن سازی شده است و تا فصل زمستان امسال تحول خوبی در راه ها مشاهده خواهیم کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ١٠٩ نقطه پُرتصادف در استان وجود دارد که ۶٧ مورد آن مصوب کشوری است و در سال های گذشته ۵٠ درصد آنها را رفع خطر کرده ایم و از سوی دیگر عملیات خط کشی وسط جاده ها را دنبال می کنیم.

دادخواه در باره بهسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان نیز اظهار داشت: واردات ماشین آلات راهداری و نوسازی بخشی از ناوگان مورد نظر در انتظار مصوبه هیات دولت است. جلسه شورای اسلامی استان اصفهان، روز گذشته با محوریت موضوع راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور نمایندگان شوراهای استان در محل استانداری اصفهان برگزار شد. استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.