◄ جاده های خراب اصفهان در شان مردم این استان نیست
شماری از رانندگان و کامیونداران و مالکان اتوبوس استان اصفهان با انتقاد از شرایط بسیار نامطلوب جاده های اصفهان عنوان کردند که این جاده ها در شان مردم اصفهان نیست.
شماری از رانندگان و کامیونداران و مالکان اتوبوس استان اصفهان با انتقاد از شرایط بسیار نامطلوب جاده های اصفهان عنوان کردند که این جاده ها در شان مردم اصفهان نیست.
به گزارش تین نیوز، به گفته رانندگان ناوگان عمومی جاده ای، خرابی جاده های اصفهان به خصوص موجب خسارت شدید ناوگان سنگین جاده ای می شود و این در حالی است که هزینه تعمیر ناوگان سنگین به مراتب بالاتر از ناوگان سبک است.
گزارش پربازدید روز را بخوانید؛
رانندگان حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش بار و مسافر که کاربران حرفه ای جاده ها محسوب می شوند، برای نمونه به ورودی های شهر اصفهان از سمت شاهین شهر و بهارستان اشاره کرده اند که به اعتقاد آنان وضعیت بسیار نامطلوبی دارد.
به گفته آنان، یکی دیگر از مشکلات جاده های ورودی اصفهان این است که این جاده ها خط کشی ندارد و همین امر آنها را به جاده های ترسناک تبدیل کرده این در حالی است که جاده های اصفهان بخشی از کریدور شمال جنوب محسوب می شود و بخش عمده ای از صنایع کشور در این استان قرار داشته و حمل تردد تعداد زیادی ناوگان سنگین حمل بار هستند.
اظهارات رانندگان ناوگان عمومی جاده ای در مورد خرابی جاده های اصفهان در حالی مطرح شده که کمتر از یک ماه پیش و در تاریخ هفتم تیر ماه 1402 ایمنا از قول فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از خرابی 1200 کیلومتری در جاده های فرعی استان خبر داد.
فرزاد دادخواه گفت: ۵۰ درصد آن خرابی ها به روکش فوری نیاز دارد و نیاز است که از محل هایی به جز منابع سازمان راهداری در این زمینه اعتبار تأمین شود.
دادخواه در جلسه شورای مسکن استان اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه احداث راه ها که عمدتا توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل انجام می شود، در زمان احداث باند دوم محورهای جدیدالاحداث و بزرگراه ها مشخصات فنی ۲ باند یکسان نبوده و نیاز است بهسازی راه های قدیم نیز مد نظر قرار بگیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اضافه کرد: ۵۰ درصد از راه های استان اصفهان روستایی است و خرابی ها به دلیل عمر زیاد آسفالت بسیار زیاد بوده و در این حوزه وضعیت بحرانی است که اعتبارات لازم نیز برای آن فراهم نشده است.
علیرضا صلواتی مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان در ادامه اظهار کرد آزادراه کاشان اصفهان بیش از ۲۰ سال افتتاح شده است. این آزادراه آسیب زیادی دیده و نیازمند تخصیص قیر است، همچنین عوارض این آزادراه کمترین میزان نسبت به کل کشور است که باید بازنگری شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.