| کد خبر: 211173 |

جهاد سلامت؛ این بار با تولید کاورهای جداکننده در تاکسی

گروه جهاد سلامت آیت الله مهاجر و شهدای منطقه ۱۰ اصفهان از ابتدای ماه رمضان تولید کاورهای جداکننده راننده و مسافر برای تاکسی های شهر را آغاز کرده و قرار است طی دو مرحله، ۱۰ هزار کاور جداکننده تولید کند و در اختیار تمام تاکسی های شهر قرار دهد.

تین نیوز

گروه جهاد سلامت آیت الله مهاجر و شهدای منطقه ۱۰ اصفهان از ابتدای ماه رمضان تولید کاورهای جداکننده راننده و مسافر برای تاکسی های شهر را آغاز کرده و قرار است طی دو مرحله، ۱۰ هزار کاور جداکننده تولید کند و در اختیار تمام تاکسی های شهر قرار دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین فتحی، مدیر روابط عمومی گروه جهاد سلامت آیت الله مهاجر و شهدای منطقه ۱۰ اصفهان  با اشاره به فعالیت این گروه جهادی در سالن مطالعه و کتابخانه استاد همایی در خیابان معراج اصفهان، اظهار کرد: آیت الله مهاجر یکی از شخصیت های تأثیرگذار و پدر معنوی بالغ بر یک هزار شهید منطقه ۱۰ اصفهان است که بیشترین آمار شهید را در استان اصفهان دارد و امروز این حرکت جهادی با یاد آیت الله مهاجر و مشارکت خانواده های شهدا و جانبازان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه گروه جهاد سلامت آیت الله مهاجر و شهدای منطقه ۱۰ اصفهان همزمان با شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را برای تولید گان، لباس های بیمارستانی و ماسک آغاز کرد، گفت: تولید این اقلام بهداشتی همچنان ادامه دارد، این درحالی است که یکی از بخش های اصلی کار ما در این روزها تولید کاورهای جداکننده راننده و مسافر برای تاکسی های شهر است.

رانندگان تاکسی در معرض خطر ابتلا به کرونا

فتحی افزود: باتوجه به اینکه رانندگان تاکسی یکی از اقشار در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند و بسیاری از آنها در این مدت بیکار شده و یا بیماری گرفته بودند به فکر تولید کاورهای جداکننده راننده و مسافر در تاکسی ها افتادیم، این طرح در گروه جهادی مطرح شد و با مشارکت سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تولید کاورهای جداکننده برای ماشین های پژو، پراید، آریو و حتی ون های فرودگاه را شروع کردیم.

مدیر روابط عمومی گروه جهاد سلامت آیت الله مهاجر و شهدای منطقه ۱۰ اصفهان یادآور شد تقریبا از ۲۰ روز قبل شروع به طراحی کاورهای جداکننده راننده و مسافر در تاکسی ها کردیم و از اول رمضان به طور رسمی کار تولید جداکننده ها را شروع کردیم که هنوز ادامه دارد.

وی از فعالیت بالغ بر ۷۰ نفر به صورت متناوب در این مجموعه خبر داد و گفت: اعضای این گروه جهادی از خانواده های شهدا هستند که به صورت فی سبیل الله برخی از بعد از سحر تا افطار به صورت یکسره و برخی نصف شیفت کار می کنند؛ از خیاطی که مغازه اش را تعطیل می کند، تا کارمندی که مرخصی بدون حقوق می گیرد و حتی کسی که خودش به خاطر بحران کرونا بیکار شده، همه در این کار مشارکت دارند. از کمک های خیران و بانیان و درآمدی که از تولیدات حاصل می شود نیز برای تهیه بسته های معیشتی استفاده می کنیم.

ارسال اولین بسته کمک های بهداشتی و غذایی به سیستان و بلوچستان

فتحی با بیان اینکه گروه جهادی ما چندسالی است در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کند و به همین خاطر بخشی از کمک ها را به آن منطقه ارسال می کنیم، افزود: اولین بسته های کمک بهداشتی و غذایی را هفته گذشته به منطقه سیستان و بلوچستان که در بحران کرونا مغفول مانده بود ارسال کردیم و در گام ها بعدی قصد داریم تا یک هزار بسته جدید آماده کنیم. این بسته ها که ارزش هر کدام تقریبا ۳ میلیون ریال است در اختیار خانواده های آبروداری که حتی شاید تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نباشند و از بحران کرونا آسیب دیده اند قرار می گیرد، همچنین در کنار آن افطاری هایی تهیه و در اختیار خانواده های مستضعف قرار می دهیم.

مدیر روابط عمومی گروه جهاد سلامت آیت الله مهاجر و شهدای منطقه ۱۰ اصفهان ادامه داد: منطقه ای که کتابخانه در آن واقع شده جزو مناطق بسیار ضعیف و کم برخوردار شهر اصفهان است و به همین خاطر بخشی از حمایت ها همچون توزیع نان رایگان و بخشی از بسته های معیشتی برای مردم این منطقه صورت می گیرد.

به گفته وی، برای توزیع منسجم و عادلانه بسته های معیشتی شماره ملی سرپرستان خانواده ها ثبت می شود تا تداخلی به وجود نیاید و کمک ها به دست نیازمندان واقعی برسد، همچنین در مراحل بعد بتوانیم برنامه ریزی داشته باشیم و در طول سال هم از کمک خیران برای حمایت از خانواده ها استفاده کنیم.

فتحی تعطیلی و بدون استفاده بودن فضای کتابخانه را بهترین فرصت برای استفاده از این فضا دانست و گفت: دستورالعمل های بهداشتی کاملا رعایت می شود و افراد در بدو ورود تب سنجی می شوند و ماسک و دستکش می پوشند، همچنین روزی ۲ مرتبه فضا کاملا ضدعفونی می شود و کارشناسان مرکز بهداشت استان هم بر فعالیت این محل نظارت دارند.

استفاده از فضای علم و دانش برای همدلی و همیاری

وی خاطرنشان کرد: ما می توانستیم این فضا را تعطیل کنیم ولی تصمیم گرفتیم از فضایی که تا قبل از این برای ترویج علم و دانش استفاده می شد برای همدلی و همیاری استفاده کنیم که خوشبختانه نشاط خوبی به منطقه داده است.

مدیر روابط عمومی گروه جهاد سلامت آیت الله مهاجر و شهدای منطقه ۱۰ اصفهان از تولید نزدیک به ۳ هزار گان و ۵۰ هزار ماسک خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه فضا و نیروی مورد نیاز را در اختیار داریم تولید این اقلام بهداشتی همچنان ادامه دارد.

وی درخصوص تولید کاورهای جداکننده راننده و مسافر در تاکسی ها هم گفت: تا پیش از این که ما این کار را شروع کنیم فقط در شهر تهران کاور جداکننده راننده تاکسی تولید شده بود که راننده را محفوظ نگه می داشت، اما ما کار را گسترش دادیم تا هم راننده و هم مسافر در امان باشند، ضمن اینکه رانندگان تاکسی موظف اند روزی دو تا سه بار کاورها را ضدعفونی کنند تا فضای بهداشتی برای راننده و مسافران فراهم شود.

اختصاص رایگان کاورهای جداکننده به رانندگان تاکسی

فتحی از اختصاص کاورهای جداکننده به صورت رایگان به رانندگان تاکسی خبر داد و گفت: هزینه مواد اولیه و بخشی از دوخت را از سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان دریافت می کنیم، البته تنها یک سوم هزینه تولید را دریافت می کنیم که هم کمکی به بیت المال باشد و هم بتوانیم بخشی از هزینه تهیه بسته های معیشتی برای اقشار نیازمند را تامین کنیم.

وی از تولید ۲ هزار کاور جداکننده برای تاکسی ها خبر داد و گفت: تولید گان و ماسک سریعتر انجام می شود ولی تولید این کاورها زمان می برد، این درحالی است که در مرحله اول ۵ هزار کاور و در مرحله بعد ۵ هزار کاور دیگر تولید می کنیم و در اختیار همه تاکسی ها و تاکسی های اینترنتی شهر قرار می گیرد.

مدیر روابط عمومی گروه جهاد سلامت آیت الله مهاجر و شهدای منطقه ۱۰ اصفهان از آمادگی اصفهان برای تولید کاورهای جداکننده برای شهرهای دیگر کشور خبرداد و افزود: حداقل تا آخر ماه رمضان این کار ادامه دارد و امیدواریم بعد از آن سایه این بحران از سر مردم ما کم شود و مردم به زندگی عادی خود برگردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.