| کد خبر: 97543 |

تردد وانت بارها در راه‌های برون شهری ساماندهی می‌شود

تین‌نیوز| مدیر کل حمل و نقل و پایانه های لرستان اعلام کرد: تردد وانت بارها در راه های برون شهری از ابتدای آبان ماه امسال ساماندهی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان، حسن رحمانی گفت: به منظور ساماندهی ناوگان وانت بار و ایجاد نظم و قاعده در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی جاده های کشور دستورالعمل لازم در این رابطه در سطح کشوری تهیه و تدوین شده است.

رحمانی عنوان کرد: این دستور العمل از اول آبان ماه سال جاری اجرایی می شود و طبق آن شرایط فعالیت رانندگان حمل و نقل کالای سبک(وانت بار ) برون شهری بر اساس دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل و نقل برون شهری و روستایی خواهد بود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های لرستان با بیان اینكه دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور برگ فعالیت برای متقاضیان رانندگی وانت بار کفایت می كند افزود : برای متقاضیانی که ظرف یک سال از ابتدای شروع طرح مبادرت به ثبت نام کنند ارائه گواهی تحصیلی پایین تر از پنجم ابتدایی یا نهضت سواد آموزی نیز بلامانع است.

  وی با اشاره به اینكه ارائه گواهینامه حداقل پایه 3 برای رانندگان وانت بار الزامی است تصریح كرد : برای ورود به بخش و صدور مجوز فعالیت، حداقل سن رانندگان وانت بار 23 سال و حداکثر 55 سال می باشد كه در مورد رانندگان بخش حمل و نقل روستایی و همچنین رانندگانی كه سابقه پرداخت حق بیمه دارند، تا سقف 10 سال به حداكثر سن مذكور اضافه خواهد شد.

رحمانی افزود: درخواست رانندگان بالای 65 سال سن به هیچ عنوان پذیرفته نمی شود و حداكثر سن رانندگی وانت بارها در سطح جاده ها 69 سال در نظر گرفته شده است كه با رسیدن سن راننده به 69 سال، به طور خودكار، برگ فعالیت وی غیر فعال خواهد شد.

 مدیر كل حمل و نقل و پایانه های لرستان در خصوص شرایط وانت بار برای فعالیت در بخش حمل و نقل جاده ای اظهار كرد: درج نام وانت بار در كارت مشخصات وسیله نقلیه، داشتن حداکثر عمر 15 سال و تا 5 سال بیشتر برای خودروهای دارای گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث و  رعایت استانداردهای لازم برابر مندرجات كارت شناسایی خودرو از جمله شرایط وانت بارها می باشد.

 این ساماندهی با استناد به ماده هفت قانون تغییر نام وزارت راه و آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و بر اساس مصوبه 28 بهمن ماه هیأت وزیران مبنی بر حذف بند پنج ماده یک آیین نامه اجرایی موارد معافیت استفاده از برگه های صورت وضعیت و بارنامه و ماده دو قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت و بارنامه و قانون تجارت الکترونیکی، انجام می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.