| کد خبر: 86110 |

تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی بخش حمل و نقل جاده‌ای قزوین

تین‌نیوز | سومین جلسه كارگروه اقتصاد مقاومتی بخش حمل و نقل جاده ای كالای استان قزوین تشكیل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین بنا بر این گزارش اعلام کرد این جلسه با حضور معاونان حمل و نقل و توسعه مدیریت و منابع و رئیس انجمن صنفی شركت‌های حمل و نقل كالای استان قزوین و روسای ادارات برگزار شد.

در این كار گروه ابتدا جلال فتوره چی معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی به تشریح چرخه فعالیت بخش حمل و نقل كالا در سال‌های گذشته تا سال جاری  كشور پرداخت و پیرامون اقتصاد مقاومتی در حمل و نقل گفت: در حوزه حمل و نقل استان با ارتباطی كه بین تولید كنندگان، صنعت و بخش كشاورزوی و ... وجود دارد در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید از این رابطه ها استفاده كرد و حوزه حمل و نقل را مدیریت كرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر عملكرد جهادی ابراز امیدواری كرد با برگزاری جلسات هم اندیشی در این راستا و رفع موانع موجود می توان گام های موثری در توسعه صادرات استان برداشت.

در ادامه  احمدرضا فقیهی معاون حمل و نقل با بیان سیاست های كلی كشور و خدمات حوزه حمل و نقل در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی این سیاست ها را تشریح كرد و گفت: اقتصاد مقاومتی با هدف تامین رشد پویا و بهبود شاخص های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله با رویكرد جهادی، انعطاف پذیری، فرصت ساز، مولد، درون زا، پیشرو و برون‌زا ابلاغ شده است. طی بررسی های انجام شده و تاكید مقام عالی استان بحث صادرات و واردات بعنوان یكی از شاخصه ها در اقتصاد مقاومتی است كه استان قزوین به عنوان پایلوت تعیین شده است.

وی با تشریح جایگاه كشور در این زمینه افزود: زمانی اقتصاد پویا خواهد شد كه تعامل و همكاری بین بخشی دستور كار قرار گیرد، و اظهار امیدواری كرد با نگاه فرا وظیفه ای به موضوعات و تشكیل جلسات مستمر با اربابان صنایع و دستگاه های مرتبط و بررسی دقیق موانع موجود در بخش خدمات حمل و نقل و تسهیل در امور و مدیریت كردن زمان و هزینه انشاءالله در تحقق اهداف تعیین شده با تلاش مضاعف گام بر می داریم.

رضا میرزاخانی رئیس انجمن صنفی شركت‌های حمل و نقل كالای استان قزوین در این كارگروه با بیان چكیده‌ای از اقتصاد مقاومتی گفت: باید با درآمدهایی كه قبلاً در تولید كرده ایم حوزه حمل و نقل را احیاء كنیم و با اتكاء به تولیدات داخلی در جهت افزایش تولید ناخالص داخلی و ثروت ملی گام برداریم.

وی با اشاره به جلسات تشكیل متعدد پیرامون حمل و نقل و همچنین وضعیت كنونی در حوزه تولید و صادرات استان به بررسی عوامل مختلف در حوزه خدمات حمل و نقل اعم از نوسازی ناوگان و همچنین سوانح و تصادفات رانندگی و آسیب های اقتصادی و  اجتماعی ناشی از آن و ... پرداخت و آمادگی بخش حمل و نقل استان به منظور تعامل و همكاری لازم در راستای تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی را اعلام کرد.

در این كارگروه هر یك از كارشناسان اداره كل در حوزه حمل و نقل كالای استان پیرامون موضوع بحث و تبادل نظركردند و مقرر شد به منظور تسریع در رفع موانع موجود و توجه ویژه به بخش واردات و صادرات استان ضمن تشكیل جلسه با دستگاه های اجرایی، صاحبان صنایع و تشكل های صنفی مربوطه و تشكیل جلسات مستمر در این راستا در اسرع وقت گزراش كارشناسی تهیه و در شورای گفتگوی استان مطرح شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.