| کد خبر: 220600 |

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبر داد

◄ راه‌اندازی کلانتری متمرکز خدمات شهری در اردبیل/اقدامات مهندسان ناظر رضایت‌بخش نیست

اردبیل| رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: درصدد راه‌اندازی کلانتری متمرکز خدمات شهری با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی در استان اردبیل هستیم.

تین نیوز

اردبیل| رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: درصدد راه‌اندازی کلانتری متمرکز خدمات شهری با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی در استان اردبیل هستیم.

ناصر عتباتی در آئین افتتاح دبیرخانه کمیسیون ماده 100 شهرداری اردبیل اظهار کرد: با توجه به وجود خلا در قوانین و مقررات به ویژه کمیسیون ماده 100 سعی بر این است تا با تدابیر مناسب مدیریت شایسته‌ای در بحث ساخت و ساز اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: با تمرکز فعالیت این کمیسیون و رسیدگی دقیق به پرونده‌ها به سرعت آرای مورد نظر صادر شده و زمینه اجرایی شدن آرا فراهم می‌آید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به تهیه و تدوین سیستم جامع و متمرکز نرم‌افزاری در حوزه پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده 100 گفت: با این اقدام جلوی هرگونه زدوبند در مراحل مختلف ارجاع پرونده و صدور آرا گرفته شده و به عنوان یک اقدام موثر و پیشگیرانه از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری خواهد شد.

عتباتی ضرورت اقدامات پیشگیرانه و اولیه را در کاهش تخلفات ساختمانی یادآور شد و بیان کرد: نباید اجازه دهیم تا تخلفی در منظر و دید عمومی در سطح شهر اتفاق بیفتد و بهتر است تمامی متولیان حوزه صدور مجوز و نظارت به گونه‌ای اقدام کنند تا در همان مراحل اولیه جلوی اضافه بنا و ساخت و سازها فاقد پروانه ساختمانی گرفته شود.

وی تصریح کرد: پلیس ساختمان و مدیریت شهری باید در قدم اول اجازه شکل‌گیری و گسترش تخلفات ساختمانی را ندهند و وظیفه نظارتی خود را فدای مصلحت‌اندیشی و برخی بی‌توجهی‌ها نکنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در این مساله گاه مباحثی در ارتباط با درآمدزایی شهرداری و جلب رضایت عده‌ای متخلف مطرح می‌شود که شایسته است مجموعه قضائی و انتظامی استان سعی کنند با اقدام به موقع و در چارچوب قانون اجازه شکل‌گیری چنین تفکری را ندهند.

عتباتی مداخلات کمیسیون ماده 5 را در ساخت و سازها خطرناک توصیف کرد و گفت: مسئولان شهر باید نسبت به به روز رسانی و بازنگری طرح تفصیلی اقدام کنند چرا که در شهر اردبیل بیش از 15 سال از تهیه و ابلاغ این طرح گذشته است و این شرایط باید به روز شود.

وی ادامه داد: بهتر است نظام مهندسی به عنوان دادستان ساخت و ساز و مدعی‌العموم یک قدم جلوتر از دیگران امر مراقبت و نظارت را به درستی انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در این زمینه نباید به صورت مقطعی تصمیم‌گیری شود بلکه با تمرکز کمیسیون ماده 100 جلوی تبعیض در تصمیم‌گیری‌ها گرفته شده و در شعبات مختلف ارجاع پرونده بدون اعلام قبلی انجام می‌شود و هفت کمیسیون ماده 100 به تناسب پرونده ارجاعی رسیدگی خود را انجام می‌دهد.

عتباتی بیان کرد: دیوان عدالت اداری رای خود را براساس واقعیت‌ها و مدارک و مستندات صادر می‌کند و بهتر است در شعبات هم عرض این آرا به تائید نهایی رسیده و منطبق بر رای صادر شده اجرای احکام انجام شود.

وی اظهار کرد: بیش از 8 هزار پرونده در این کمیسیون با گذر از مرحله صدور رای در مرحله اجرای احکام هستند که امیدواریم اجرای احکام به درستی و منطبق بر عدالت انجام شده تا این امر به پیشگیری از تخلفات کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما درصدد راه‌اندازی کلانتری متمرکز خدمات شهری هستیم که این امر نیز به جلوگیری از تخلفات و مداخله به هنگام در کاهش تخلفات حوزه ساخت و ساز کمک می‌کند و شرایط مناسبی را در کاهش پرونده‌های ورودی به این کمیسیون به وجود می‌آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.