| کد خبر: 217295 |

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین :

◄ فعالان حوزه ساخت و فروش ساختمان تا پایان مرداد ماه فرصت دارند اظهارنامه خود را ارائه نمایند

قزوین| سعید حوائج مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، با اشاره به ماده 77 قانون مالیات های مستقیم اظهار داشت: درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان مشمول مقررات مالیات بر درآمد خواهد بود .

تین نیوز
قزوین| سعید حوائج مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، با اشاره به ماده 77 قانون مالیات های مستقیم اظهار داشت: درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان مشمول مقررات مالیات بر درآمد خواهد بود وی تصریح کرد: این قانون شامل ساختمان­هایی است که پروانه ساخت آنها از تاریخ 1395/1/1 به بعد صادر شده است.

حوائج افزود: ساختمان­هایی که پروانه ساختمانی آن تا پایان سال 1394اخذ شده و حتی اتمام ساختمان نیز بعد از سال 94باشد ، مشمول این قانون نمی­‌شود و ساختمان­‌هایی که پروانه ساخت آنها قبل از سال 1394باشد صرفا مشمول مالیات نقل و انتقال خواهند بود.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های ساخته شده در شهرهای زیر 100هزار نفر جمعیت از پرداخت این مالیات معاف هستند اظهار داشت: بر این اساس فعالان ساختمانی درشهر قزوین مشمول مفاد این ماده خواهند بود و می بایست در موعد مقرر اظهارنامه خود را ارائه نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یادآور شد: مودیان مذکور در صورت تحقق درآمد ساخت و فروش در سال 1398 ، حداکثر تا پایان مرداد ماه مهلت دارند تا نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: مطابق ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، اطلاعات ساخت و سازها ازطریق سازمان ثبت اسناد و املاک و شهرداریها در اختیار ادارات امور مالیاتی قرار خواهد گرفت و عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر موجب تعلق جرایم ماده 192 ق.م.م و محرومیت از تسهیلات مالیاتی خواهد شد.

حوائج خاطرنشان کرد: ارسال اظهارنامه مالیاتی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه tax.gov.ir انجام می شود. لذا، کلیه مودیان مالیاتی بایستی در زمان مقرر، نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی بر اساس ماده 192قانون، اقدام کنند. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.